مدیر منطقه ۹ در یادواره شهداء فرهنگی و دانش‌آموز:

برگزاری یادواره‌های شهداء مصداق زنده نگه داشتن یاد شهداء و تعظیم شعائر الله است

تهران (پانا) - رضا رحیم پور مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 9 با حضور در اولین یادواره شهداء فرهنگی و دانش آموز منطقه 9 با استناد به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند: زنده نگه داشتند یاد شهداء کمتر از شهادت نیست، گفت برگزاری یادواره‌های شهداء مصداق زنده نگه داشتن یاد شهداء و تعظیم شعائر الله است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره‌های شهداء مصداق زنده نگه داشتن یاد شهداء و تعظیم شعائر الله است

رحیم پور در این برنامه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان، خانواده های معظم شهداء، مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، رئیس اداره حراست، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و تنی در محل سالن اجتماعات شهرداری منطقه 9 برگزار شد؛ در ابتدا بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور را چهار برهه حساس و سرنوشت ساز تاریخ اسلام عنوان کرد که بعثت برهه اعلام رسمی دین اسلام، غدیر خم مکمل و متمم دین اسلام و سرآغاز ولایت و امامت؛ عاشورا سرآغاز محرومیت از نعمت ولایت و عدالت و ظهور بازگشت به غدیر و شروع حکومت اسلامی است.

مدیر منطقه 9 افزود: عدم درک و فهم صحیح مردم از واقعه غدیر باعث خلق حادثه عاشورا شد و اگر مردم ولایت مدار و تابع کلام پیامبر بودند، عاشورا اتفاق نمی افتاد.

وی ابراز داشت: در بدو انقلاب اسلامی نیز حضرت امام خمینی(ره) با بصیرت علوی خود جلوه ای از حکومت اسلامی را که برگرفته از غدیر خم بود به جهانیان ارائه کرد اما باز هم غدیر شکنانی لباس رزم بر تن کردند و با تمام قوا برای نابودی جمهوری نوپای اسلامی بپاخواستند، اما در این زمان حساس دیگر امام تنها نبود و شهدایی از نسل یاران امام حسین(ع) بودند و رهبر کبیر انقلاب را در آن برهه حساس و سرنوشت ساز تاریخی تنها نگذاشتند تا دگر بار از غدیری نوپا به عاشورایی دیگر نرسیم.

رحیم پور گفت: شهداء مصداق بارز ولایت مداران وارسته ای بودند که با کلام جانشین امام زمان (عج) با غلبه بر نفس خود راهی جبهه شدند و جانشان را فدای انقلاب اسلامی کردند.

وی در پایان با استناد به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند: زنده نگه داشتند یاد شهداء کمتر از شهادت نیست، گفت: برگزاری یادواره های شهداء مصداق زنده نگه داشتن یاد شهداء و تعظیم شعائر الله است. تکریم و تعظیم شهید، در واقع تجلیل و تعظیم راه و هدف و احترام گذاشتن به آن هدف والای شهید است. شهید برای خدا و در را خدا و برای اعتلای کلمة الله شهید می شود. پس تجلیل از شهداء یعنی ادای احترام به راه شهید که همان هدف مقدس، برای خدا بودن، برای خدا فدا شدن، در راه دین گام برداشتن، ارزش نهادن به آیین و اعتقادات و جان و مال را برای آن هدف فدا کردن است.

یادآور می شود در پایان این برنامه که پیکر شهید گمنام و خادمین آستان قدس رضوی زینت بخش این یادواره بود، از خانواده های معظم شهداء فرهنگی، دانش آموز، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع آموزش تجلیل و تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار