وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا

دانش‌آموزان شهید تبلور فرهنگ ایثار و شهادت هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد دانش‌آموزان شهید تبلور فرهنگ ایثار و شهادت هستند و نوجوانان امروزی باید با ارتباط با شهدا زندگی آنها را بررسی کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان شهید تبلور فرهنگ ایثار و شهادت هستند

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم تشییع و تدفین ۲ شهید دانش آموز گمنام دفاع مقدس در گفت و گو با پانا بیان کرد: «یکی از دو شهید تازه تفحص شده، دانش آموزان ۱۷ساله بودند که در عملیات بدر شهید شدند و این الگوی بسیار خوبی می‌تواند برای دانش آموزان ما باشد که بیایند ببینند که شهدای دانش آموز چگونه زندگی کردند، هجرت کردند، جهاد کردند و با استکبار مبارزه کردند و در نهایت به در جه رفیع شهادت رسیدند.»

وی افزود: «این الگو برای دانش آموزان ما یک الگوی عملی است و دانش آموزان امروز باید از برکات این شهیدان بهره مند شوند..»

نوری بیان کرد:«وقتی دانش آموزان می آیند و در این مجالس حضور فعال و پر رنگی دارند می‌توانند با شهید ارتباط قلبی و معنوی برقرار کنند، چون او حاضر و ناظر و شاهد است. دانش آموزان می‌توانند زندگیشان را مثل شهدا رقم بزنند زیرا شهدا الگویی هستند که توانستند در عرصه جهاد به بالاترین درجه برسند. دانش آموزان عزیز می‌توانند با تأسی و الگو گرفتن از شهدا در تمامی مراحل و اهداف زندگیشان به بالاترین درجه برسند.»

وی خاطرنشان کرد: «همچنین مراسم تشییع این دو شهید دانش آموز مصادف شد با شهادت امام صادق علیه السلام که امام صادق علیه السلام هم در رابطه با موضوع جهاد سفارش زیادی کرده اند.»

دانش آموز خبرنگار: حمیدرضا رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار