معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با پانا:

دوچرخه اشتراکی در پایتخت افزایش می‌یابد

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک ازحضور سرمایه‌گذاران تازه درحوزه دوچرخه اشتراکی خبر داد و اعلام کرد در مدل جدید هر شرکتی که بتواند 300 دوچرخه به بالا تامین کند، می‌تواند با شهرداری قرارداد ببندد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
دوچرخه اشتراکی در پایتخت افزایش می‌یابد

مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به پرسشی درخصوص اینکه برخی شهروندان تهرانی از کاهش تعداد دوچرخه اشتراکی در سطح شهر تهران گلایه‌مند هستند، گفت: «شاید دوچرخه‌هایی که قبلا در شهر استفاده می‌شده برای تعمیر یا نوسازی جمع‌آوری شده‌اند اما شهرداری به دنبال افزایش دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر است.»

وی ادامه داد: «قراردادهای جدیدی با سرمایه‌گذارانی که در حوزه دوچرخه اشتراکی تمایل به همکاری با شهرداری تهران هستند، بسته شده است. مدل جدید قراردادها جذاب‌تر از مدل‌های قبلی است و تعداد مراجعه کنندگان نیز افزایش پیدا کرده و این قراردادها هم به‌طور مستمر ادامه پیدا می‌کند یعنی هر شرکت و سرمایه‌گذاری که بتواند از 300 دوچرخه به بالا تامین کند که عدد آن هم خیلی عدد کوچکی می‌شود، می‌تواند با سازمان ترافیک قرارداد ببندد و به ازای هر پیمایشی که صورت بگیرد و حداقل نیم‌ساعت طول پیمایش باشد، سازمان ترافیک، مبلغی را پرداخت می‌کند که خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. بنابراین به نظر می‌رسد به‌زودی در شهر افزایش دوچرخه هم داشته باشیم.»

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران همچنین درخصوص شایعاتی مبنی بر آموزش نیروهای حراستی مترو به عنوان راهبر قطار مترو مطرح شده است، توضیح داد: «واقعیت این است که تعداد راهبرهای مترو، به تناسب واگن‌هایی که داریم و در حال خریداری هستیم، نیست و تعدادی از راهبران هم در حال بازنشستگی هستند. همین امسال تعدادی راهبر بازنشسته می‌شوند و ما نیاز به آموزش راهبر داریم. ولی اینکه می‌گویید نیروهای حراستی دارند، آموزش راهبری می‌بیند، نه چنین چیزی نداریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار