معاون شهردار تهران:

تهران از عقب ماندگی جدی در خودرو محوری رنج می‌برد

تهران (پانا)- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری گفت که صاحب نظران می‌توانند برنامه‌های این معاونت را به صورت پویا، رصد کنند و مورد چالش قرار دهند تا بتوانیم در اصلاح برنامه‌ها، بازنگری و برنامه ریزی پویاتری داشته باشیم و با روش متفاوتی از گذشته به سمت بهبود شرایط زیست در شهر تهران حرکت کنیم.

کد مطلب: ۱۲۹۲۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تهران از عقب ماندگی جدی در خودرو محوری رنج می‌برد

مجتبی شفیعی با تأکید براینکه نمایشگاه «شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران» در راستای وظایف ذاتی مدیریت شهری و ارائه گزارش عملکرد به شهروندان برگزار شده است، افزود: یکی از وظایف شهرداری علاوه بر انجام مسئولیت‌ها و تکالیف مشخص شده، ایجاد تعامل و ارائه گزارش کار به شهروندان به عنوان کارفرمای اصلی تمامی خدمات شهری است. همچنین این نمایشگاه می‌تواند ظرفیت‌های موجود شهرداری تهران را هم نشان دهد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در غرفه معاونت حمل و نقل توسط ۱۲ شرکت و سازمان به عرضه گذاشته شده است، عنوان کرد: مخاطبان نمایشگاه با بازدید از غرفه‌ها می‌توانند بازخوردی از اقدامات و همچنین پیشنهادات و انتقادات خود را به شهرداری ارائه دهند. همچنین نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری می‌تواند فرصت‌هایی ایجاد کند که تعامل فی مابین با مخاطبان و مدیران شهری شکل گیرد.

شفیعی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ممکن است که بخش بسیاری از مخاطبان، قابلیت‌های مختلفی در حوزه‌های مدیریت شهری داشته باشند که با ایجاد این ارتباط مستقیم و حضوری، بتوانند ظرفیت‌های خود را با زمینه‌های همکاری در مدیریت شهری انطباق دهند. به نظر می‌رسد که ادای تکلیفی از جهت ارائه گزارش عملکرد در این نمایشگاه اتفاق افتاده است که می‌تواند برای جامعه امروزی امید بخش باشد. همچنین این نمایشگاه می‌تواند زمینه‌های تعاملات مشترک آتی را فراهم کند.

وی درباره برگزاری یک نشست هم اندیشی در دوران برگزاری نمایشگاه، گفت: نشست هم اندیشی توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک در راستای نمایشگاه برگزار شده تا متخصصان و خبرگان عرصه حمل و نقل و ترافیک کشور [بیش از ۱۲۰ نفر]، اساتید دانشگاهی، مدیران پیشین معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور در آن حضور یابند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، این نشست را نقطه شروعی برای تعامل پایدار بین مدیریت شهری و صاحب نظران حوزه حمل و نقل و ترافیک دانست و گفت: صاحب نظران می‌توانند برنامه‌های معاونت را به صورت پویا، رصد کنند و مورد چالش قرار دهند تا بتوانیم در اصلاح برنامه‌ها، بازنگری و برنامه ریزی پویاتری داشته باشیم و با روش متفاوتی از گذشته به سمت بهبود شرایط زیست در شهر تهران حرکت کنیم.

شفیعی ضمن اشاره به تنوع و گستردگی حوزه حمل و نقل و ترافیک، گفت: تعداد موضوعات اصلی مطرحی در این حوزه بسیار زیاد است. یکی از شاخه‌های اصلی که مدیریت شهری باید آن را دنبال کند، حمل و نقل عمومی است. این مهم از طریق شرکت‌ها و سازمان‌ها درحال مطالعه، تصمیم گیری و اجراست.

وی شاخه حمل و نقل پاک را یکی دیگر از موضوعاتی ذکر کرد که درسال‌های گذشته نسبت به آن غفلت شده است و در ادامه بیان کرد: شهر تهران به دلایل مختلفی از عقب ماندگی جدی در خودرو محوری شهر رنج می‌برد. بخشی از مسئولیت تغییر ریل از خودرومحوری به انسان محوری در حوزه حمل و نقل و ترافیک باید اتفاق افتد. این موضوع به عنوان یکی از برنامه‌های حمل و نقل و ترافیک درحال پیگیری است.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته، قرارگاه توسعه حمل و نقل عمومی و پاک شهرداری تهران تشکیل شده است، افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی حدود ۶۰ پروژه و سرفصل تعریف شده است. این ۶۰ سرفصل به عنوان برنامه کاری در زیرمجموعه‌های معاونت، دستگاه‌های ذی مدخل و خارج از شهرداری درحال پیگیری است. پروژه ها در هر زیرمجموعه درحال پیگیری هستند تا به نتیجه برسند.

شفیعی در ادامه حجم سرمایه گذاری لازم برای تحقق پروژه‌ها را بزرگ‌ترین دغدغه مدیریت شهری اعلام کرد و عنوان کرد: طی دوره‌هایی حمایت دولت و درآمدهای قابل توجه شهرداری باعث شده است که تعدادی از پروژه‌ها سرعت خوبی به خود بگیرند و در دوره‌هایی هم عدم توجه کافی از طرف دولت و مدیریت شهری باعث شده که نه تنها روند توسعه پروژه‌ها کند شود؛ بلکه این حوزه دچار عقب ماندگی هم شود؛ یعنی رشد منفی اتفاق افتد.

وی در ادامه بیان کرد: درحال حاضر چیزی که شهروندان در سطح شهر مشاهده می‌کنند، فرسودگی جدی در همه تجهیزات ثابت و متحرک مربوط به حمل و نقل است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش پایانی سخنان خود، عنوان کرد: شهرداری با تشکیل قرارگاه حمل و نقل و تعریف منابع درآمدی و راه‌های مختلفی که به تحقق پروژه‌ها منجر شود، درحال فراهم سازی بستری است تا پس از قرارگیری در ریل، با سرعت و ابتکار عمل بیشتری نسبت به گذشته فعالیت‌ها را به سرانجام برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار