وزیر آموزش و پرورش در گفتگوی تلفنی با خبر نیمروزی خبر داد

برنامه‌ریزی برای کسب رتبه‌های جهانی با رویکرد نصیب برابر آموزشی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگوی تلفنی با خبر نیمروزی ساعت ۱۴ از برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای کسب رتبه در المپیادهای جهانی توسط دانش‌آموزان مناطق دور افتاده و مرزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی برای کسب رتبه‌های جهانی با رویکرد نصیب برابر آموزشی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری با اشاره به این که دانش آموزان ایرانی در روزهای گذشته در المپیادهای جهانی درخشیده اند و عنوان نخست را در المپیاد جهانی زیست شناسی کسب کرده اند که این اتفاق پس از ۲۳ سال افتاده است، اظهار کرد: باید برای دانش آموزان مناطق دور افتاده و مرزی کشور برنامه ریزی کنیم تا بتوانند در این مسابقات شرکت و عناوین ملی و بین المللی کسب کنند. در مسابقات جهانی امسال نیز سه نفر از دانش آموزان شرکت کننده از شهرستان ها هستند.

وی افزود: نگاه دولت، نگاه عدالت محوری است و بر همین اساس آموزش و پرورش با هماهنگی با سازمان صدا و سیما، در شبکه امید برای دانش آموزان کل کشور، برنامه هایی برای آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در المپیادهای ملی پخش می کند تا دانش آموزان تمام کشور بتوانند از این امکان برای افزایش ظرفیت های علمی خود استفاده نمایند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت هایی که برای ارتقا علمی دانش آموزان برای شرکت در المپیادهای علمی شده است، اظهار کرد: باشگاه دانش پژوهان جوان مدت زیادی تعطیل شده بود که اخیراً در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه آن به تصویب رسید و این باشگاه به عنوان مکانی که منتخبین کشوری المپیادها در آن جمع شده و برای المپیادهای جهانی آماده می‌شوند، تبدیل خواهد شد.

عضو کابینه دولت مردمی در مورد امتیازاتی که دانش آموزان صاحب رتبه در المپیادهای جهانی و کشوری خواهند داشت، اظهار کرد: کسانی که در المپیادهای جهانی رتبه کسب می‌کنند، می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه تحصیل نمایند و کسانی که در المپیادهای کشوری رتبه کسب نماید خواهند توانست در صورت کسب ۸۵ تا ۹۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در آن شهر رشته رشته قبول شوند.

شایان ذکر است، دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی زیست‌شناسی رتبه نخست دنیا را کسب کردند و در المپیاد ریاضی توانستند در رتبه هشتم جهانی قرار گیرند که نسبت به سال گذشته ۲۱ رتبه رشد داشتند و در المپیاد جهانی فیزیک دو مدال نقره و سه برنز کسب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار