مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان استثنایی از ۲۹ تیرماه آغار می‌شود

راه‌اندازی بیش از ۵۰۰ پایگاه تابستانی در مدارس استثنایی

اردوی دانش‌آموزان ایثارگر به صورت خانوادگی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور پیرامون برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی بیش از ۵۰۰ پایگاه تابستانی در مدارس استثنایی

حمید طریفی حسینی در نشست خبری که در حاشیه افتتاح پایگاه های تابستانی برگزار شد، پیرامون جزئیات پایگاه های تابستانی گفت: برنامه ریزی مناسبی امسال برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان استثنایی داریم؛ راه اندازی پایگاه های تابستانی و طرح تثبیت جبران یادگیری را بزای دانش آموزان داریم همچنین مسابقات فرهنگی، هنری ورزشی دانش آموزان و کارکنان و برگزاری جشنواره ها کارگاه ها را نیز تابستان خواهیم داشت.

وی افزود: در بخش پایگاه های تابستانی پیش بینی می کنیم حداقل ۵۰۰ پایگاه تابستانی را در مدارس منتخب داشته باشیم که بنا به استقبال دانش آموزان، تعداد پایگاه ها افزایش می یابد. در پایگاه ها ۶ حیطه متقاوت در قالب دینی، اجتماعی، مهارتی، هنری، ادبی و ورزشی داریم.

طریفی حسینی با بیان اینکه شعار پایگاه‌های تابستانی هر دانش آموز یک مهارت است بیان کرد: در کنار این فعالیت ها یک مهارت در قالب ۵ مهارت به دانش آموزان آموزش داده می شود حدود ۱۰ درصد دانش آموزان باید شرایط حضور در پایگاه ها را داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بجز پایگاه ها، مسابقات فرهنگی هنری داریم که ۳ استان خراسان رضوی، فارس و مازندران میزبان این مسابقات هستند؛ ۲۹ تیر ماه افتتاحیه مسابقات است که مسابقات تا ۱۹ شهریور ادامه دارد و برای حدود ۲۶۸۰ نفر در بخش دانش آموزی و ۸۴۰ نفر در بخش کارکنان برگزار می شود. ۷۰۰ نفر از کارکنان در رشته ورزشی و ۱۴۰ نفر در مسابقات قرآن شرکت کردند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: مسابقات دانش آموزی براساس گروه های معلولیت طراحی شده است؛ در بخش مسابقات قرآن ۱۷ امین دوره را برگزار می کنیم ۵۰۰ دانش آموز در ۴ گروه معلولین و ۱۰ رشته شرکت می کنند.

طریفی حسینی اضافه کرد: در بخش هنرهای آوایی نیز ۱۷ امین دوره مسابقات را برای ۵۰۰ نفر در ۶ رشته برگزار می کنیم مسابقات هنرهای دستی، تجسمی و ادبی به صورت غیرحضوری خواهد بود که پیش بینی می کنیم ۱۰۰۰ اثر به دست ما برسد.

وی ادامه داد: در بخش مسابقات ورزشی بیست و دومین دوره را داریم که در ۴ گروه برگزار می شود مسابقات کارکنان نیز پنجمین دوره است که در بخش قرآن ۱۴۰ نفر در ۴ رشته شرکت کننده داریم‌.

معاون وزیر بیان کرد: برای اولین بار معاونت تربیت بدنی ورود جدی به مسابقات ما داشته است و برنامه ریزی و حمایت مالی را انجام می شود همچنین در بخش قرآن معاونت پرورشی نیز با ما همکاری خواهد داشت.

طریفی حسینی گفت: جشنواره های کتابخوانی و حافظ خوانی همچنین برگزاری کارگاه های اوقات فراغت را در تابستان خواهیم داشت. طرح مهمانی گل ها را با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می کنیم که دانش آموزان به همراه مربیان خود در این بخش شرکت می کنند.

وی اضافه کرد: اردوی دانش آموزان ایثارگر را داریم که در پایان تابستان به صورت خانوادگی برگزار می شود.

معاون وزیر گفت: نیازمند همکاری سایر دستگاه ها به ویژه در بحث اوقات فراغت و فعالیت های دانش آموزان هستیم. در قانون حمایت از حقوق معلولان تکالیفی برای دستگاه ها مشخص شده که باید در مسیر تحقق قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار