تخصیص بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث خط لوله گاز نایین به انارک

اصفهان (پانا) - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از تخصیص ۵۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث خط لوله گاز نایین به انارک خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث خط لوله گاز نایین به انارک

مجید چگینی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان پروژه های بسیار مهمی داریم و یکی از آنها احداث خط لوله ۱۶ اینچ از نایین به انارک به طول ۸۹ کیلومتر و گازرسانی به ۱۲ روستای خور و بیابانک با اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان است. با اراده ای که مسئولین گازرسانی استان دارند قول می‌دهیم که در کمتر از یک سال این خط را احداث کنیم و پایداری گاز را در فاز اول تا انارک داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: از نزدیک پروژه‌های مربوط به گازرسانی را بررسی کردیم. وضعیت گازرسانی به استان اصفهان خوب است. شهرهایی مانند نایین، خور و بیابانک و انارک نسبت به دیگر نقاط وضعیت مطلوبی ندارند. با برنامه ریزی که انجام شده و با دستور وزیر نفت گشایش هایی ایجاد شده است. با توجه به محدودیت هایی که در تامین سرانه خانوار داشتیم، اما با مصوباتی که مجلس شورای اسلامی داشت و مصوبات خوبی هم با دستور وزیر نفت و شرکت ملی گاز در نظر گرفته شد، تامین اعتبار شده و تا پایان سال تعدادی از روستاهای شهرستان نایین گازرسانی خواهند شد.

وی تاکید کرد: پروژه بسیار مهمی داریم که بایستی در این در این سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان آن را به سرانجام برسانیم که آن، احداث خط لوله ۱۶ اینچ از شهرستان نایین به انارک به طول ۸۹ کیلومتر و گازرسانی به ۱۲ روستای خور و بیابانک است.

چگینی ادامه داد: اعتباری که برای این کار پیش‌بینی‌شده، ۵۰۵ میلیارد تومان است و با اراده ای که مسئولین گازرسانی استان دارند، قول می‌دهیم که در کمتر از یک سال این خط را احداث کنیم و پایداری گاز را در فاز اول تا انارک داشته باشیم.

چگینی تاکید کرد: گازرسانی به مناطق دامداری و مرغداری کلوت محمدیه نایین و به پایگاه شهید شرافت نیروی انتظامی شهرستان نایین و ارتقاء ظرفیت ایستگاه سی جی اس به همراه خطوط تغذیه شهرستان در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر نفت در پایان افزود: در فاز دوم علاوه بر ۱۲ روستای خور و بیابانک، طرح های دیگری هم داریم که انجام خواهیم داد و در آینده از جهت گازرسانی در این شهرستان مشکلی نخواهیم داشت و در صورت وجود منابع گاز کافی با توجه به ظرفیت های ویژه شهرستان برای توسعه صنعت، برنامه هایی در اولویت سفر ریاست جمهوری لحاظ شده است.

خبرنگار :مریم دهقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار