وزیر ارتباطات:

ضرورت برچیدن فساد از اقتصاد

اصفهان (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت فساد از اقتصاد کشور جمع خواهد شد و اقصاد کاملا مردمی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۷۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت برچیدن فساد از اقتصاد

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در َسفر به اصفهان گفت: با یارانه ای که به مردم تعلق گرفته فقر مطلق در کشور ما از بین خواهد رفت و شکاف طبقاتی که در طی سالهای گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد به آن اضافه شده بود کاهش پیدا خواهد کرد و قدرت خرید مردم با کنترل دولت بر بازار افزایش پیدا می کند.

وی افزود: همچنین ثمرات جراحی اقتصادی تا دو هفته آینده مشخص خواهد شد و از همه مهمتر فساد از اقتصاد کشور جمع خواهد شد و اقتصاد کاملاً مردمی می شود.

زارع پور تصریح کرد: دولت جرات و جسارت کارهای بزرگ را به پشتوانه مردم دارد و به واسطه اعتماد مردم به دولت کارهای بزرگ انجام می شود و یارانه ای که به عده ای دلال، وارد کننده و درصد کمی به تولیدکننده می رسید، حالا به دست مردم می‌رسد.

مردمی سازی یارانه‌ها برای حل ریشه ای مشکلات

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بحث معیشت یکی از مشکلات جدی است که در حال حاضر در کشور وجود دارد و دغدغه همه دولتمردان است که بخشی از این مشکل از تورم نشأت می گیرد.

وی بیان کرد: ما در پایان سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد تورم داشتیم و اگر دولت این اصلاح اقتصادی و مردمی سازی یارانه ها را انجام نمی داد ما حداقل ۳۶ درصد تورم داشتیم. در فروردین ماه تورمی که سال گذشته ۴۴ درصد بوده سیر نزولی خود را آغاز کرده و اگر آقای رئیسی دنبال کارهای سطحی بود به هیچ وجه سراغ کار اساسی مردمی سازی یارانه ها نمی رفت.

وزیر ارتباطات بیان کرد: جلسه ستاد تنظیم بازار دولت با جدیت برگزار می شود و تصمیمات خوبی گرفته شده است. یک سری از اقلام مهم را دولت قیمت گذاری کرده است و قیمت بسیاری از اقلام به مرور در بازار کاهش پیدا خواهد کرد.

راه اندازی بیش از یک میلیون فیبر نوری در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در حوزه فناوری اطلاعات در ٨ ماه گذشته ۱۷۰۰ روستا معادل دو سال قبل خود به شبکه متصل شده است و می‌گوید: پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارها را شروع کردیم که تا الان بیش از یک میلیون فیبر نوری در سراسر کشور برای تقویت سرعت شبکه راه اندازی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باعث افتخار است کشور ما جزء ۱۰ کشوری است که خودش امکان ساخت ماهواره دارد، پرتابگر اختصاصی خودش را دارد، ایستگاه زمینی خاص خودش را داشته و ایستگاه پرتاب مخصوص دارد. چرخه کامل فضایی را داریم، البته هنوز در لایه های پایین کره زمین هستیم، اما دانشمندان ما به سرعت کار می‌کنند تا به لایه های بالاتر دست پیدا کنیم. مایه افتخار و غرور ملی بود یک ماه و نیم پیش تصاویر ماهواره نور منتشر شد برای اولین بار تصاویر باکیفیت و با دقت تهیه شد.

توانمندی جوانان ایرانی در فناوری

زارع پور عنوان کرد: در خارج از کشور ما می شنیدیم که آقایان مسئول می‌گفتند مزیت نسبی ما آبگوشت بزباش و قورمه سبزی است و چیزی برای صادر کردن نداریم و زمانی چنین جوی در کشور حاکم بود و روحیه تضعیف بومی در بین دولتمردان وجود داشت، اما در حال حاضر می‌گویم جوان ایرانی نه تنها چیزی از جوانان دیگر کشورها کم ندارد بلکه چند سر و گردن از کشورهای دیگر بالاتر است و هر فناوری که ما بخواهیم به آن دست پیدا خواهیم کرد. چراکه توانمندی نیروی انسانی وجود دارد و اگر همگی دست به دست هم بدهیم می توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه گفت: برنامه دولت در دور اول سفرهای استانی اتمام پروژه های نیمه تمام است که پروژه‌های نیمه تمام زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و نمونه‌ای از آن بیمارستان افضلیان نایین است که سالهاست در این وضعیت قرار دارد در صورتی که اگر به آن توجه می شد ظرف مدت دو سال این پروژه تمام می شد، اما اکنون عملیات اجرایی آن بیش از ۱۰ سال به طول انجامیده است. مشکلات کشور، مشکلات ریشه ای است و نمی شود سریع آنها را حل کرد، اما عزم و اراده این دولت بر حل تمامی مشکلات اساسی است. نمونه آن حل مشکل واکسیناسیون است. یک سال گذشته ما هر روز نزدیک به ۷۰۰ نفر آمار فوتی کرونا داشتیم، اما اکنون این تعداد انگشت شمار است این در حالی است که در دنیا آمار کشته شدگان کرونا بیش از هزار نفر است و ما توانستیم علاوه بر تامین واکسن به یکی از کشورهای تولیدکننده واکسن تبدیل شویم و اینکه ما بتوانیم علاوه بر تأمین واکسن کشور آن را به دیگر نقاط دنیا صادر کنیم، دستاورد کمی نیست.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نهضت ملی مسکن که شروع شده و الان نزدیک به یک و سه دهم میلیون واحد مسکونی در حال ساخت است و انشالله وعده یک میلیون مسکن در سال ریاست جمهوری محقق خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر همه مردم تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند. شش میلیون از افرادی که فاقد بیمه بودند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و الان کسی برای بستری شدن نگران هزینه های نامتعارف بیمارستانی نیست حداقل ها در بحث بهداشت و درمان برای مردم فراهم شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: اتفاقاتی که در فروش نفت می افتد ما هنوز همان تحریم‌ها را داریم، اما فروش نفت مان جهش قابل توجهی داشته است. قراردادهای بسیار بزرگ برای توسعه میادین گازی و نفتی حتی با سرمایه گذار خارجی منعقد شده است.

به گفته او، آزادسازی سواحل که ظرف مدت ۲۰ روز از دستور رئیس جمهور تا عملیاتی شدن زمان برد. آن اتفاقی که سالها قانون بود و اتفاق نیفتاده بود، اما بالاخره سواحل در اختیار مردم قرار گرفت.

بسیاری از برنامه ها و پروژه ها به صورت زیرساختی حل می شوند. اختیاراتی که در قانون بودجه امسال به استان ها داده شد به عنوان بخشی از اعتبارات ملی در اختیار استانداران قرار گرفت و در راستای توجه جدی به استان ها است.

خبرنگار : مریم دهقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار