رئیس‌جمهوری برای حل مشکل «بی‌بی‌گل» در سفر به چهارمحال و بختیاری چه کرد

شهرکرد(پانا) - انتشار کلیپی در فضای مجازی از یک پیرزن کوهرنگی که در جریان سفر رئیس‌جمهوری به چهارمحال و بختیاری در مسیر عبور سید ابراهیم رئیسی و همراهانش ایستاد تا نامه‌اش را شخصاً به وی برساند، و رئیس جمهور گفت: نامه را به خودم بدهید !برای بسیاری این سؤال را پیش آورد که پیرزن چه خواسته‌ای از رئیس دولت داشت و سرنوشت نامه‌اش چه شد؟

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌جمهوری برای حل مشکل «بی‌بی‌گل» در سفر به چهارمحال و بختیاری چه کرد

پیگیری‌ها برای اطلاع از محتوای نامه این پیرزن نشان می‌دهد که موضوع به اوایل دهه ۹۰ و طرح واگذاری زمین مسکونی و کشاورزی رایگان به محرومان برمی‌گردد.

در آن مقطع مقرر شده بود بنیاد مستضعفان در چارچوب برنامه‌های محرومیت‌زدایی طرحی را برای واگذاری ۲۵۰ تا ۴۰۰ متر زمین رایگان در شهرها و روستا به محرومان اجرا کند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم متعهد شده بود برای محرومانی که زمین مسکونی دریافت می‌کنند، مسکن بسازد.

در منطقه کوهرنگ هم قرار بر این بود که ۳۸ فقره زمین به محرومان واگذار و برای کسانی که زمین مسکونی گرفته بودند، مسکن ساخته شود که یکی از زمین‌ها سهم «بی‌بی‌گل سلیمانی» پیرزن ۷۰ ساله اهل روستای لَبد در منطقه بازفت در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد بود.

بنیاد مسکن اما به تعهد خود برای ساخت مسکن عمل نکرد و پول «بی‌بی‌گل» هم کفاف ساخت خانه را نمی‌داد و حالا مدت‌هاست که او به همراه دختر معلولش که «عروس» نام دارد، در یک ساختمان مخروبه زندگی‌ می‌کند و پسر معلولی هم دارد که البته با برادرش در جای دیگری زندگی می‌کند؛ و همه آنها در غیاب پدر، تحت پوشش کمیته امداد هستند.

مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌ جمهوری با دستور مستقیم آیت‌الله رئیسی پیگیری نامه‌ی بی‌بی‌گل و به نتیجه رساندن آن‌ را در اولویت قرار داد و بر اساس توضیحات مسئولان این مرکز، مشکل پیرزن کوهرنگی با «اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن مطرح و مقرر شد این بنیاد از همین هفته ساخت مسکن برای پیرزن کوهرنگی را آغاز کند و مرکز ارتباطات مردمی دولت هم تأمین وسایل کامل منزل بی‌بی‌گل را تقبّل کرد که قرار است همزمان با روز عید سعید قربان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی و نماینده دولت، تحویل بی‌بی‌گل و دخترش شود.

رئیسی همچنین دستور لازم را برای پیگیری درمان و تأمین داروهای مورد نیاز دختر معلول پیرزن کوهرنگی صادر کرده که در دستگاه‌های مربوطه در حال پیگیری هستند.

دانش آموز خبرنگار: زهرا جیحون تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار