۷۰ طرح عمرانی و اجرایی در قالب ۲۰۸ توافقنامه در چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود

تهران (پانا) - معاون اجرایی رییس‌جمهوری در شورای اداری چهارمحال و بختیاری گفت ۷۰ طرح عمرانی و اجرایی در بخش‌های مختلف ویژه سفر رییس‌جمهوری و هیات دولت در استان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۵۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
۷۰ طرح عمرانی و اجرایی در قالب ۲۰۸ توافقنامه در چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود

سیدصولت مرتضوی عصر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری که با حضور رییس جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت برگزار شد، افزود: پیش از سفر رییس جمهور به استان‌ها، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف بر اساس اسناد آمایشی استان و همچنین طرح تحول دولت تشکیل و تصمیماتی در استان برای تصویب طرح‌های عمرانی و اجرایی اتخاذ می‌شود که در استان برای اجرای این طرحهای عمرانی و اجرایی ۲۰۸ توافقنامه انجام شد.

به گفته وی، در اسناد آمایش و سند بالادستی استان موضوع کشاورزی و دامپروری از مزیت‌های نسبی استان است که در شکوفایی و توسعه چهارمحال و بختیاری نقش شایانی دارد و دولت سیزدهم نیز به کمک استان آمده و تصمیم‌های قابل قبولی در این مدت برای چهارمحال و بختیاری براساس مزیت‌های استان به خصوص در بخش کشاورزی و آب اتخاذ شده است.

وی اظهار داشت: براساس نظر و کار کارشناسی در سطح استان و ملی و در وزارتخانه‌ها و جلسات مدیریتی که در حوزه معاونت اجرایی برگزار شد و جلساتی که در با حضور معاون اول رییس جمهور تشکیل شد، تعداد ۲۰۸ توافق در قالب ۷۰ طرح عمرانی و اجرای برای استان به تصویب رسید که برای اجرای این طرح‌ها با ۲۳ دستگاه اجرایی موافقتنامه مبادله شد و به تایید معاون اول رییس جمهور رسید.

مرتضوی با اشاره به اینکه ۳۱ طرح از این تعداد در حوزه زیربنایی است، افزود: چهارمحال و بختیای در مرکز ایران است و به دلیل مشکلات زیرساختی و زیربنابی در بن بست قرار دارد که با اجرایی این طرح این استان از بن بست خارج خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حوزه آب، خاک و کشاورزی نیز ۲۴ طرح، در حوزه بهداشت و درمان ۱۴ طرح، در حوزه صنعت و معدن پنج طرح، حوزه رفاه اجتماعی و اشتغال ۴۵ طرح، درحوزه فرهنگی، آموزشی، ورزشی و گردشگری ۵۲ طرح و در سایر حوزه‌ها هشت طرح مصوب شد.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: با توجه به دستورات رییس جمهور در راستای طرح نهضت ملی مسکن خوشبختانه سالانه ۱۰ هزار واحد مسکن شهری و سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان احداث می‌شود و زمین نیاز مسکن شهری و تسهیلات سه هزار و ۵۰۰ واحد روستای تامین شده است.

به گفته وی، در سایر حوزه‌ها به خصوص حوزه بهداشت و درمان نیز تصمیماتی اتخاذ شده که استان چهارمحال و بختیاری را از لحاظ ضریب تخت بیمارستان به نرخ متوسط کشور و بالاتر آن خواهد رساند.

مرتضوی به حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های حمایتی از جمله ستاد اجرای فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان برای رفع مشکلات استان و محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: در بازیدی که از کارخانه چادر مشکی حجاب داشتید، فرمودید در رابطه با توسعه چادر مشکلی تماسی با رییس بنیاد متسضفعان گرفته شود که مسوولان این بنیاد قول دادند که منابع مورد نیاز این کارخانه از جمله تسهیلات ارزی که مورد نیاز را با نرخ آزاد تامین کنند و قول داده شد حسب دستور ، این کارخانه فعالتر شود.

وی افزود: بنیاد مستضعفان برای رفع مشکلات بخش دامپروی و کشاورزی این استان ورود پیدا کرده است.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه خود فرزند استان چهارمحال و بختیاری است گفت: حضور پر خیر و برکت رییس جمهور را به استان خیر مقدم می گویم و از اهتمام هیات دولت برای توسعه همه جانبه استان تقدیر و تشکر می‌کنم.

مرتضوی گفت: این استان مرکز فرهیختگانی است که در بی‌نشانی، نام و نشان گرفتند و وقتی سخن از سردار بی‌بی مریم بختیاری به میان می‌آید صرفا به روحیه جنگندگی و صلابت و مبارزات وی اشاره می‌شود در صورتی که بی‌بی مریم در اوج سال‌های جنگ جهانی اول به عنوان نویسنده و مدافع حقوق زنان نام گرفت و مبارزات او و سایر همراهانش نه از سر تعصب و قومیت بوده بلکه به واسطه وابستگی مذهبی و تعهدات دینی و همیت ملی بوده است.

وی ضمن زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای استان از جمله شهید خرازی دهکردی، شهید سهراب نوروزی، حاج کمال فاضل و حاج غلامرضا کاووسی و سایر شهدا و سرداران شهید افزود: استان چهارمحال و بختیاری از مزیت‌های نسبتی بسیار مناسبی برخوردار است و آب و هوای این استان می‌تواند بسترساز توریسم طبیعی و گردشگری طبیعی باشد که در جای خود می‌تواند تمامی تهدیدهای غیر اشتغالزای را به فرصت تبدیل کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در اسناد آمایش و اسناد بالادستی استان به موضوع کشاورزی و دامپروری به عنوان مزیت‌های نسبی استان اشاره شده،گفت: این مزیتها می‌تواند به شکوفایی استان کمک شایان کند .

وی به سفرهیات دولت به استان و اتخاذ تصمیمات بسیار قابل قبولی براساس مزیت‌های استان به خصوص در بخش کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برای ازدواج جوانان در استان بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواح در ظنر گرفته شده، که امسال پرداخت خواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهور از پرداخت ۹هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان در راستای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت خبر داد و گفت: نرخ مهاجرت از استان غیر قابل قبول است و با اجرایی شدن این مصوبات که حسب دستور رییس جمهور برای استان با نگاه کارشناسی تدیون شده غبار محرومیت ازچهره استان زوده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار