ضرغامی خواستار فعال‌شدن گردشگری کشاورزی تالاب گندمان چهارمحال و بختیاری شد

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در سفر استانی گفت فعال‌سازی ظرفیت گردشگری کشاورزی تالاب بین‌المللی گندمان شهرستان بروجن با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرغامی خواستار فعال‌شدن گردشگری کشاورزی تالاب گندمان چهارمحال و بختیاری شد

عزت‌الله ضرغامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تالاب بین‌المللی گندمان شهرستان بروجن به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری طبیعی تاکید کرد: ظرفیت‌های گردشگری این تالاب به‌ خصوص در حوزه پرنده‌نگری بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها در چهارچوب قوانین سازمان حفاظت محیط‌زیست و حفظ زیست‌بوم در مقاصد طبیعت‌گردی قابل‌توجه است.

وی با اشاره به موافقت وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و نصب تابلوهای گردشگری افزود: مقاصد مختلف گردشگری از جمله تالاب بین‌المللی گندمان باید به تابلو راهنمای گردشگری استاندارد مجهز باشد.

ضرغامی تصریح کرد: ایجاد مسیر دسترسی و صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی در حاشیه تالاب بین‌المللی گندمان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی برای فعال کردن گردشگری کشاورزی پیگیری می‌کند و در صورت همکاری نکردن دستگاه‌های اجرایی استانی، تذکر لازم به سهل‌انگاران داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، ضرغامی برای پیگیری رفع مشکل صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی با عطاءالله ابراهیمی، رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تماس تلفنی گرفت و خواستار برطرف کردن این مشکل شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره بر لزوم جذب سرمایه‌گذار و تسهیل‌گری برای ورود سرمایه‌گذاران به منطقه گردشگری گندمان اظهار داشت: مسئولان محلی زمینه لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری را فراهم کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تالاب بین‌المللی گندمان در گردشگری کشاورزی گفت: این تالاب یکی از بهترین تالاب‌های دنیا و جاذبه‌ای فوق‌العاده در بخش گردشگری است.

ضرغامی تاکید کرد: طبیعت گندمان بهترین سوژه برای گردشگران داخلی و خارجی بوده که تاکنون بهره‌برداری مطلوبی از آن نشده است.

تالاب گندمان با یک هزار و ۷۰ هکتار وسعت جزء ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران و مهم‌ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دایم پرندگان بومی و تخم‌گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‌رود که در ضلع جنوبی شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری واقع شده‌ است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار