قالیباف در صحن علنی مجلس:

کمیسیون عمران گزارش کارشناسی علل حادثه قطار مشهد- یزد را به نمایندگان ارائه کند

قطعنامه شورای حکام به سود مذاکرات دیپلماتیک وین نخواهد بود

تهران (پانا) - رئیس مجلس به کمیسیون عمران مأموریت داد تا علل و عوامل حادثه قطار مشهد ـ یزد را بررسی کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
کمیسیون عمران گزارش کارشناسی علل حادثه قطار مشهد- یزد را به نمایندگان ارائه کند

محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت درگذشت هموطنان سانحه قطار مشهد - یزد، به کمیسیون عمران ماموریت داد تا علل و عوامل دقیق حادثه قطار را بررسی کنند و گزارش بررسی‌های خود را در سریعترین زمان ممکن به نمایندگان ملت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین وظیفه خود می‌دانم تشکر وافر و عمیق خود و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را از برگزاری دیدار حضوری و صمیمانه با رهبر معظم انقلاب و نظر لطف و رهنمودهای حکیمانه ایشان اعلام کنم و مجددا تصریح می‌کنم که این حمایت‌ها، نه تنها سبب نادیده گرفتن نقاط ضعف و اشکالاتمان نمی‌شود، بلکه باور داریم که بار مسئولیت‌مان را در خدمت به مردم سنگین‌تر و عزم‌مان را برای تلاش بیشتر راسخ‌تر می‌کند.

منشور مجلس انقلابی شاخص سنجش عملکرد نمایندگان مجلس قرار گیرد

قالیباف اظهار کرد: تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر عنوان مجلس انقلابی، «سرمایه بزرگ مسئولیت‌آور» برای مجلس یازدهم است و تبیین اصول انقلابی ماندن مجلس توسط ایشان، «منشور مجلس انقلابی» محسوب می‌شود. رهبر حکیم انقلاب در میانه جنگ‌های شناختی، که هدفش ناکارآمد نشان دادن مجلس یازدهم بعنوان یکی از ارکان مدیریتی کشور است، با اشاره به اقدامات ارزشمند اخیر، مدال افتخار مجلس انقلابی بودن را به این مجلس اعطا فرمودند که سرمایه‌ای گران‌سنگ برای خدمت بهتر به مردم است.

رئیس قوه مقننه گفت: رهبر معظم انقلاب پس از تثبیت این عنوان، در منشور مجلس انقلابی، اصول حاکم بر رفتار و عملکرد مجلس نمایندگان برای انقلابی ماندن را تبیین و نقشه راه دو سال پیش روی این مجلس را ترسیم کردند. ما نمایندگان مجلس یازدهم، شُکر نعمت این منشور راه‌گشا را عمل به اصول آن می‌دانیم و متعهد هستیم که تمام سعی و تلاش فردی و جمعی خود را برای پایبندی به این اصول و اجرایی کردن توصیه‌ها، به کار ببندیم. از همه مردم خصوصا جوانان مومن و انقلابی می‌خواهیم منشور مجلس انقلابی را شاخص اصلی برای سنجش عملکرد مجلس و نمایندگان خود قرار داده و با تذکرها و مطالبه‌های دلسوزانه و کارشناسانه به ما کمک کنند تا در ریل تعیین شده در این منشور باقی بمانیم و در حوزه اختیارات و ظرفیت‌های مجلس به مردم بیش از پیش خدمت کنیم.

ایجاد رونق اقتصادی با تکیه بر توان داخلی، قوی‌ترین پاسخ به قطعنامه شورای حکام است

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس را اقدامی خصمانه و غیرسازنده می‌دانیم که به معنای تاثیرپذیری مستقیم آژانس هسته‌ای از محافل صهیونیستی است. این اقدام همکاری‌های بسیار سازنده، داوطلبانه و سخاوتمندانه ایران با آژانس را نادیده گرفته و مسیری را گشوده است که تداوم آن حتما به سود مذاکرات جاری دیپلماتیک نخواهد بود؛ این اقدامات نشان‌ می‌دهد که طرف مقابل، در رسیدن به توافق خوبی که تحریم ها علیه ملت ایران رفع شود، جدی نیست. قاطعانه از اقدامات فنی و حقوقی اخیر سازمان انرژی اتمی در پاسخ به قطعنامه ظالمانه اخیر و رفتار غیرسازنده کشورهای بانی آن، حمایت کرده و ضمن استقبال از رای منفی دو‌ کشور روسیه و چین به این قطعنامه، تاکید می‌کنیم تمرکز بر خنثی‌سازی تحریم و ایجاد رونق اقتصادی با تکیه بر توان داخلی به گونه‌ای که منجر به گشایش در زندگی و شرایط معیشتی مردم بشود، مهم‌ترین و قوی‌ترین پاسخی است که می‌تواند و باید به دشمنان و بدخواهان ملت سرافراز ایران داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار