الهام یاوری تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری پنجمین مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی نور

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، از برگزاری پنجمین مسابقه بین‌المللی دانش‌آموزی نور و همکاری این سازمان با بیناد علم و فناوری مصطفی (ص) با هدف هویت‌بخشی و تعمیق دانسته‌های علمی و آموزشی دانش‌آموزان در جهان اسلام خبر داد و به تشریح آن پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۸۳۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری پنجمین مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی نور

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، از همکاری این سازمان با بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در برگزاری پنجمین مسابقه بین المللی دانش آموزی نور خبر داد و تصریح کرد: با هدف هویت بخشی و تعمیق دانسته های علمی میان نوجوانان جهان اسلام، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با حمایت و مشارکت سازمان سمپاد و مراکز آموزشی و علمی دیگر مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، پارک فناوری پردیس، ستاد توسعه زیست فناوری، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، انجمن ترویج علم ایران، اتحادیه انجمنهای معلمان فیزیک ایران، بنیاد علمی اکو و کمیته دایمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) و ... اقدام به برگزاری پنجمین مسابقات بین المللی دانش آموزی نور کرده است که متقاضیان با ساخت فیلم های علمی و آموزشی ۶۰ ثانیه ای به رقابت می پردازند.

وی افزود: به جهت پاسداشت چهره‌های شاخص علم و فناوری در جهان اسلام و الگو سازی برای نوجوانان، هر دوره به نام یکی از آنها مزین است و امسال نیز به نام دانشمند بزرگ ابوریحان بیرونی نام گذاری شده است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، درباره موضوع این رویداد تصریح کرد: در این دوره، فیلم های ساخته شده باید در دو موضوع عمومی " بینایی و خطاهای بینایی" و موضوع ویژه "ساخت مدل‌های واقعی برای مفاهیم ریاضی" باشد که در موضوع عمومی به یکصد اثر شایسته و و در بخش ویژه به سه اثر منتخب هدایایی تعلق می‌گیرد؛ همچنین از پژوهش سراها و مدارسی که مشارکت برتری داشته اند، تقدیر خواهد شد.

یاوری با اشاره به اهمیت بخش ویژه این جشنواره، تاکید کرد: در این دوره، همکاری خوبی بین سمپاد و دبیرخانه این مسابقات شکل گرفته و طی تفاهم صورت گرفته، سازمان ملی استعدادهای درخشان متولی داوری و انتخاب تیم های برتر بخش ویژه پنجمین دوره مسابقات بین المللی نور شده است.

وی درباره نحوه شرکت در این رویداد گفت: دانش آموزان علاقمند می توانند در قالب گروه های ۲ یا ۳ نفره دانش آموزی و یا مشارکت اعضاء خانواده خود در این رویداد شرکت کرده و با مراجعه به درگاه noor.mstfdn.org آثار خود را تا پایان تیرماه به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

وی در پایان بیان داشت: در چهار دوره گذشته بیش از ۱۶ هزار دانش آموزان از کشورهای ایران، مراکش، الجزایر، مالزی، هند، ترکیه، عراق، تونس، افعانستان و پاکستان در این مسابقات شرکت کرده اند و این رویداد به یکی از گردهمایی های مهم علمی در سطح دانش آموزی کشورهای مسلمان تبدیل شده است و همین امر موجب اتحاد نوجوانان، ارتقای هویتی و هم افزایی علمی-آموزشی آنها خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار