توسعه و تعمیم طرح شهاب به پایه‌های دیگر تحصیلی به کجا رسید؟

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره توسعه و تعمیم طرح شهاب به پایه‌های دیگر تحصیلی اظهار کرد با توجه به تصویب و ابلاغ سیاست‌های اجرایی، طرح شهاب که اخیرا از سوی بنیاد نخبگان ابلاغ شده، طی چهار سال آینده وارد دوره متوسطه اول یعنی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم نیز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
توسعه و تعمیم طرح شهاب به پایه‌های دیگر تحصیلی به کجا رسید؟

به گزارش ایسنا، الهام یاوری درباره آخرین وضعیت اجرای طرح شهاب توضیح داد و اظهار کرد: شناسایی، تربیت و هدایت استعدادهای برتر و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و بالندگی آنان هدفِ محوری اجرایی برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) است که از سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ به اجرا درآمده است.

وی افزود: نظام شناسایی و هدایت استعدادهای برتر با در نظر گرفتن سیاست تلفیقی و همگانی در شناسایی و پرورش استعدادها و مستند به اسناد قانونی از جمله راهکار(۱‌-۲-۱) سند راهبردی کشور در امور نخبگان استقرار یافته و در دست اجراست.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه امسال نیز طرح شهاب به روال گذشته ادامه دارد و شناسایی دانش آموزان مستعد در حال انجام است گفت: برنامه شهاب فعالیتی است که سیاست‌گذاری آن را بنیاد نخبگان و امر جمع‌آوری اطلاعات را معاونت ابتدایی انجام می‌دهد و دانش‌آموزان پایه­‌های چهارم، پنجم، ششم در تمام مناطق آموزشی و پرورشی کشور تحت پوشش این برنامه ملی قرار دارند.

تعمیم طرح شهاب به پایه‌های دیگر تحصیلی

یاوری درباره توسعه و تعمیم طرح شهاب به پایه‌های دیگر تحصیلی اظهار کرد: با توجه به تصویب و ابلاغ سیاست‌های اجرایی طرح شهاب که اخیرا از سوی بنیاد نخبگان ابلاغ شده، طی چهار سال آینده طرح شهاب وارد دوره متوسطه اول یعنی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم نیز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: جمع‌آوری اطلاعات در شرایط کرونا به سختی انجام شد، زیرا ارتباط چهره به چهره معلم با دانش‌آموز محدود بود، ولی همچنان اطلاعات مربوط را جمع آوری کردیم و در سال جاری حدود چهار میلیون دانش آموز تحت فرایندهای شناسایی طرح شهاب قرار گرفتند. در دوره ابتدایی، نیمرخ استعدادی برای همه دانش آموزان ثبت می‌شود و قرار است بر اساس سیاست‌های ابلاغی جدید، در پایه هفتم یک گروه ۱۰ درصدی به عنوان مخاطب و گروه برتر شهاب انتخاب و اقداماتی برای آنها انجام شود که عملیات مربوط به آن هنوز آغاز نشده است.

به گفته رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، شناسایی هشت حوزه استعدادی اعم از استعداد اجتماعی، استعداد کلامی، استعداد علوم، استعداد حرکتی، استعداد ریاضی، استعداد هنری، استعداد فرهنگ دینی و استعداد فضایی دانش‌آموزان و ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مدرسه‌ای (در همه دوره‌های تحصیلی) به منظور پرورش خلاقیت، مهارت حل مسئله، آداب و مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان از جمله نتایج اجرای این طرح بوده است.

یاوری درباره سمپاد مهارتی نیز گفت: سمپاد مهارتی سالهاست که راه اندازی شده و هرسال تلاش می‌کنیم تعداد مدارس سمپاد مهارتی را افزایش داده و در مسابقات مربوط شرکتشان بدهیم و متون آموزشی خوبی برایشان تهیه کنیم که امیدواریم در آینده نزدیک گسترش بیشتری پیدا کند. تا کنون در ۹ استان، هنرستان سمپادی راه‌اندازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار