مهارت‌آموزی در دوره ابتدایی لازمه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

کرمان(پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در جمع مدیران و معاونان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان‌های بافت، رابر، بردسیر، سیرجان، شهربابک و ارزوئیه گفت تربیت دانش‌آموزان بر اساس آموزه‌های قرآن و عترت ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مهارت‌آموزی در دوره ابتدایی لازمه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، طاهره زحمتکش در این مراسم اجرای طرح آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی در تابستان ۱۴۰۱ با همکاری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: ضرورت این طرح که قرار است با همکاری حوزه پرورشی صورت پذیرد را می توان در چهار مقوله پیش بینی کرد.

زحمتکش با بیان اینکه ادعای ما این است که وارث پیامبران هستیم و رسالت انبیا را داریم و باید مانند انبیا روشنگری داشته باشیم، تاکید کرد: همان طور که آنان راه راست را به انسان ها نشان داده اند، ما نیز ملزم به ادامه این راه هستیم.

زحمتکش گفت: غنی ترین و بهترین منبع، منبع قرآنی است که با تمسک بر قرآن، باید در راستای تربیت نسلی قرآنی بر اساس آموزه های قرآن مجید تلاش کنیم.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: باید بر اساس بیانات مقام معظم رهبری خط رهبری و ولایت فقیه در راستای تقویت هویت ملی، خانوادگی و مذهبی دانش آموزان گام برداریم.

زحمتکش بیان کرد: برای هویت خانوادگی ما دوره هایی تحت عنوان آداب و مهارت های زندگی داشته ایم که متاسفانه با آمدن کرونا مغفول ماند و ما خواهشی که داریم در بحث قرآن، طرح های تربیتی را نیز ادامه دهید و از مربیان خود بخواهید همانطور که قرآن را آموزش می دهند با تمسک به معانی قرآن، معانی اخلاقی و تربیتی را نیز دنبال کنند.

وی گفت: هویت ملی که می توان نمونه آن را شعر سلام فرمانده را دانست که ما نیز باید با اجرا و تقویت این سروده ها بچه های خود را تربیت نماییم و هویت مذهبی که متاسفانه دانش آموزان از قرآن کمی فاصله گرفته و خانواده ها در تابستان دغدغه کلاس های زبان و ریاضی را دارند و از کلاس های قرآن غافل می شوند که این نشان می دهد ما دغدغه قرآنمان کم شده که باید آن را جدی بگیریم تا بتوانیم انسان هایی درخور و شایسته در تراز اسلام تربیت کنیم.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه بیان کرد: یکی از راهبرد های اصلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان علاوه بر عدالت محوری و کیفیت بخشی، تربیت تمام ساحتی است که به ما یادآوری می کند ما باید در زمینه اخلاقی و قرآنی بچه هایمان را تربیت کنیم.

زحمتکش خاطرنشان کرد: این چهار مقوله ضرورت توجه ما را به بحث توجه به کتاب های قرآن که متاسفانه سالیان سال از آن مغفول مانده ایم و از این به بعد با جدیت بیشتر با حضور معاونان پرورشی طلاب و همچنین همکاران جهادی بتوانیم در تابستان این برنامه را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: در دوره ابتدایی اگر به خواندن که یکی از مهمترین ارکان چهارگانه است خوب دقت داشته باشیم قطعا بقیه موارد نیز حل خواهد شد و مربیان قرآنی در بحث آموزش قرآن باید تولید محتوا داشته باشند یا با بازی یا در قالب سروده ها معانی قرآن را عنوان کنند و بچه ها را به آموزش قرآن علاقمند نموده و آموزش جذابی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار