مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

ارتقای دانش حرفه‌ای معلمان ضروری است

بوشهر(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای دانش حرفه‌ای معلمان به عنوان یکی از برنامه‌های مهم و ضروری در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای دانش حرفه‌ای معلمان ضروری است

علی موحدی در نشست با سرگروه‌های آموزشی دوره تحصیلی ابتدایی اظهار کرد: در دوره 2 ساله کرونا هر چند با همت و تلاش معلمان، چراغ آموزش بر افروخته ماند اما شاهد گسست آموزشی و تربیتی بودیم.

وی افزود: با توجه به رویکرد عدالت محوری دولت مردمی ایران قوی آیت الله رییسی برای جذب حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، کارگروه ویژه‌ای در اداره کل تشکیل شده است.

موحدی تاکید کرد: سرگروه‌های آموزشی نقش مهم و ارزنده‌ای در هدایت فعالیت‌ها در راستای کاهش خسارت‌های آموزشی و تربیتی دوره کرونا و پسا کرونا بر عهده دارند.

وی ادامه داد: باید افرادی جذب گروه‌های آموزشی شوند که دارای توان رهبری بوده و در ارتقا توان و ظرفیت علمی استان نقش آفرین باشند.

موحدی خاطرنشان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای دانش حرفه‌ای معلمان، از ارکان و ضرورت‌های هر نظام تعلیم و تربیتی است به همین دلیل از تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای افزایش معلومات و آگاهی معلمان استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش الگویی معلم به ویژه آموزگاران دوره تحصیلی ابتدایی یادآور شد: باید با معرفی و تشویق معلمان خلاق، موفق و متخلق به اخلاق حسنه، الگوی مناسبی از معلم اسوه و ایثارگر را به دانش آموزان ارائه دهیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به نقش گروه‌های آموزشی در ارتقا کیفیت آموزش و یادگیری و حمایت از آموزگاران گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه معاونت آموزش ابتدایی بر اساس 4 محور توسعه فضای علمی در حوزه آموزش ابتدایی، تولید محتوای آموزشی، توانمندسازی نیروی انسانی و کیفیت بخشی و برابر سازی فرصت آموزش و یادگیری برای تمامی کودکان در سطح استان تدوین و اجرا می‌شود.

غلامحسین مهران‌پور افزود: در حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان کارگروهی تشکیل شده است تا فعالیت‌های انجام شده بر اساس 4 محور، رصد و ارزیابی شود..

وی تاکید کرد: برای حمایت آموزشی از دانش‌آموزان آسیب دیده در دوره کرونا، طرح نهضت نصیب برابر آموزشی با همکاری دانشگاه فرهنگیان و بسیج فرهنگیان در حال اجرا است.

مهران‌پور گفت: برقراری عدالت آموزشی نیازمند داشتن روحیه جهادی و انقلابی جمعی است که خوشبختانه در دولت سیزدهم شاهد تقویت این روحیه در بین همکاران هستیم.

در پایان نشست، سرگروه های آموزشی استان توسط مدیر کل و معاون آموزش ابتدایی تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار