معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه۴:

اردوگاه‌ها زمینه مهم تربیت دانش‌آموزان در اوقات فراغت هستند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه 4، اردوگاه دانش‌آموزی را به عنوان محیطی تربیتی و اثرگذار با ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع و خلق موقعیت‌های جدید یادگیری متناسب با نیازهای فردی و جمعی از دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اردوگاه‌ها زمینه مهم تربیت دانش‌آموزان در اوقات فراغت هستند

جلسه هم اندیشی شورای معاونین اداره منطقه۴ با حضور هادی زمانی نژاد؛ رئیس آموزش و پرورش منطقه، علی گلشن؛ معاون پرورشی و جواد مختار؛ کارشناس مسئول اردوگاه شهدای امورتربیتی منطقه در اردوگاه شهدای امور تربیتی برگزار شد.

علی گلشن؛ با اشاره به جایگاه تربیتی اردوگاه گفت: اردوگاه دانش‌آموزی به عنوان محیطی تربیتی و اثرگذار می‌تواند با ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع و خلق موقعیت‌های جدید یادگیری متناسب با نیازهای فردی و جمعی از دانش‌آموزان زمینه دستیابی آنان را به ساحت‌های ششگانه تعلیم و تربیت فراهم کند.

وی در ادامه گفت: اردوگاه به عنوان سرمایه ملی؛ ایجاد محیطی امن، سالم و بانشاط برای دستیابی دانش‌آموزان به شایستگی‌های لازم در ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت؛ افزایش سرانه فضای تربیتی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه و افزایش بهره‌وری در اردوگاه از جمله اهداف تصویب اساسنامه اردوگاه‌های دانش‌آموزی است.

گلشن با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی مختلف گفت: دانش آموزان در قالب برنامه‌ها و اردوهای دانش‌آموزی می‌توانند در زمینه‌های مختلف دینی و آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی، ادبی، ورزشی، فنی مهارت، بهداشتی، مهارت‌های زندگی و سایر فعالیت‌های گروهی و اردویی همچنین غنی سازی اوقات فراغت در طول سال تحصیلی و ایام تعطیل از برنامه‌های متنوع اردوگاه استفاده کنند.

وی در ادامه ازنقش و وظایف اردوگاه گفت: اردوگاه نیز موظف است با توجه به نیازهای دانش‌آموزان در ابعاد مختلف برنامه‌ها و فعالیت خود را به گونه‌ای ایجاد و ساماندهی کند تا به نیاز دانش‌آموزان بتواند به عنوان یک محیط تربیتی موثر و اثرگذار در تربیت دانش‌آموزان ایفای نقش کند.

در پایان این هم اندیشی، گزارش عملکرد اردوگاه را برای همکاران تشریح و مسابقه دوستانه فوتبال بین همکاران اداری برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار