استاندار اردبیل:

بخش خصوصی عملکرد مدیران در زمینه حمایت از تولید را ارزیابی کند

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل خواستار ارزیابی بخش خصوصی از عملکرد مدیران و معرفی مدیران برتر در حمایت از تولید استان از سوی این مجموعه شد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بخش خصوصی عملکرد مدیران در زمینه حمایت از تولید را ارزیابی کند

به گزارش استانداری اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل فضای کسب و کار در استان گفت: بخش خصوصی اسامی مدیران دارای عملکرد برتر در حمایت از تولید و یا مدیرانی که نیازمند تذکر هستند را اعلام کند و این کار باید در قالب مکانیسمی در طول سال چند بار انجام شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص تسهیل و بهبود فضای کسب و کار در حوزه مالیاتی و بیمه‌ای، این اقدامات را در رونق تولید استان حائز اهمیت دانست.

استاندار اردبیل در خصوص توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: تامین زمین و ارائه خدماتی چون برق، گاز، آب و امکانات مخابراتی از جمله‌ ضرورت‌ها و وظایف دستگاه‌های مرتبط است که باید برای جلوگیری از معلق ماندن سرمایه گذاری انجام شود.

عاملی گفت: برای تسهیل در روند صدور مجوزها نیز لازم است تجدید استعلامات در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی بررسی وضعیت و روند سرمایه‌گذاری ها در شهرک‌های صنعتی را یادآور شد و اظهار کرد: در صورت طولانی شدن روند سرمایه گذاری به صورت نامتعارف، سرمایه گذاران دارای صلاحیت جایگزین شوند تا از هدررفت منابع و فرصت‌سوزی جلوگیری شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها گفت: دولت در اجرای این طرح به دنبال این است که هزینه ناشی از پرداخت غیرمستقیم یارانه که بر کشور و خروج غیرقانونی کالاها از مرزها کاهش یابد.

عاملی با بیان اینکه اختصاص یارانه‌ها به صورت غیرمستقیم موجب افزایش تورم بوده است، گفت: علاوه بر این بیش از ۷۰ درصد از مزایای این یارانه را دهک‌های بالای جامعه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی اقتصاددانان در کشور بر ضرورت اجرای این طرح اتفاق نظر دارند، گفت: دولت تلاش می کند با مدیریت صحیح و پرداخت مستقیم این یارانه‌ها ، اقشار متوسط و کم درآمد نیز به میزان بالایی از آن بهره‌مند شوند.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: تاکنون یارانه‌های اقلام ضروری وارد کنندگان اختصاص می یافت که دولت در طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها آن را به دهک‌های پایین از جمله تولید کنندگان و مصرف کنندگان پرداخت می‌کند.

عاملی تصریح کرد: هدف دولت این است که یارانه به شیوه صحیحی به دست مردم برسد و دست سودجویان و واسطه ها قطع شود.

وی با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی در کشور در راستای مصالح نظام و مردم است، تصریح کرد: دولت با وجود برخی فشارها برای جلوگیری از اجرای این طرح، تمامی مشکلات آن را برای تحقق منافع مردم، رسیدن به ثبات اقتصادی و جلوگیری از تورم پذیرفته و وارد میدان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار