نخستین جشنواره کشوری ماهی سفید و پرنده‌های مهاجر در فریدونکنار برگزار شد

فریدونکنار (پانا) - شهر بندری فریدونکنار برای نخستین بار میزبان جشنواره‌ای ملی با محوریت دو جاذبه و ظرفیت مهم اقتصادی و گردشگری این شهر، یعنی ماهی سفید و پرندگان مهاجر شد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نخستین جشنواره کشوری ماهی سفید و پرنده‌های مهاجر در فریدونکنار برگزار شد

جشنواره‌ای که با هدف تقویت برندسازی فریدونکنار در گردشگری به واسطه معرفی این دو ظرفیت و همچنین حفاظت از پرندگان مهاجر برپا شده است.

محوطه ساحلی پلاژ شرقی شهر فریدونکنار محل برپایی جشنواره‌ای با محوریت ماهی سفید و پرندگان مهاجر است که به صورت فرا استانی و با حضور گروه‌ها و هنرمندانی از استان‌های مختلف برپا شده است.

جشنواره‌ای که گفته می‌شود با هدف کمرنگ کردن و از بین بردن لکه شکار از این منطقه، تقویت پرنده‌نگری در این شهرستان و همچنین برندسازی فریدونکنار در حوزه گردشگری قرار است از این پس هر سال در پایان فصل صید ماهیان دریای خزر به میزبانی فریدونکنار برگزار شود.

تاکنون برای پاک کردن چهره فریدونکنار از حاشیه‌ها و تنش‌های محیط زیستی و بهره‌گیری درست همگانی از این فرصت‌های مهم اقلیمی برای همه مردم منطقه، گام‌هایی در مسیر فرهنگ سازی یا فعالیت‌های اقتصادی وابسته به گردشگری برداشته شد، اما یکی از مهم‌ترین این گام‌ها برپایی نخستین جشنواره «ماهی سفید و پرندگان مهاجر فریدونکنار» و تاسیس دبیرخانه این جشنواره در فریدونکنار است. جشنواره‌ای که با برپا شدن بازارچه محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی چند استان و همچنین عرضه محصولات غذایی وابسته به ماهی شمال در محوطه ساحلی پلاژ شرقی فریدونکنار آغاز به کار کرد.

در این جشنواره سه روزه غرفه‌هایی از محصولات غذایی، صنایع دستی و هنرهای سنتی ۶ استان مازندران، همدان، کردستان، اردبیل، سمنان و گلستان برپا شده و گروه‌ها و هنرمندانی از این استان‌ها نیز هر شب به اجرای برنامه‌های آیینی و بومی مربوط به اقوام هر استان می‌پردازند.

این جشنواره با همکاری فدراسیون ورزش‌‌های روستایی و بازی‌های بومی‌ محلی ایران، هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی مازندران، شهرداری و شورای اسلامی فریدونکنار، فرمانداری فریدونکنار و صدا و سیمای مازندران برگزار شده است.

به گفته رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی مازندران، در تقویم رویدادهای فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی ایران هم به ثبت رسیده و دبیرخانه رویداد در فریدونکنار تشکیل شده تا از این پس هر سال در پایان فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر، فریدونکنار میزبانی برگزاری این رویداد ملی فرهنگی-گردشگری باشد.

محمدرضا بحرگرد اظهار کرد: در این جشنواره هنرمندانی از پنج استان همدان، کردستان، اردبیل، سمنان و گلستان مهمان فریدونکنار شدند تا بخشی از فرهنگ اقوام ایرانی را برای مردم منطقه و همچنین گردشگران و مسافرانی که به فریدونکنار آمده‌اند نمایش دهند.

وی افزود: جشنواره طی سه روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ با فعال شدن غرفه‌های نمایشگاهی و عرضه محصولات غذایی، صنایع دستی و هنرهای سنتی استان‌ها آغاز می‌شود و از ساعت ۲۰ نیز با تعطیل شدن غرفه‌ها، بخش اجرایی و نمایشی جشنواره تا پایان شب برگزار می‌شود.

دانش آموز خبرنگار: امین مهدیزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار