اجرای ۶ اقامتگاه بومگردی در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل گفت ۶ اقامتگاه بومگردی با هدف توسعه مراکز اقامتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این استان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۶۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۶ اقامتگاه بومگردی در استان اردبیل

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل؛ نادر فلاحی ،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: در راستای توسعه مراکز اقامتی به ویژه در مناطق روستایی، با سرمایه گذاری بخش خصوصی ۶ اقامتگاه بومگردی در سطح استان اردبیل اجرا می‌شود.
وی افزود: چهار مورد از این اقامتگاه‌ها در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، سرعین و نیر و دو مورد دیگر در شهرستان نمین در دست ساخت بوده که با بهره‌برداری از این واحد‌ها برای نزدیک به ۶۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: در مجموع برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۳۷۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز همواره در کنار این سرمایه‌گذاران بوده و حمایت‌های لازم را از آن‌ها انجام می‌دهد.
فلاحی تصریح کرد: این اقامتگاه‌های بومگردی در قالب ۴۱ اتاق و ۱۰۶ تخت احداث خواهد شد که براساس پیشرفت اجرای پروژه‌ها پیش‌بینی می‌شود چهار مورد از این طرح‌ها در سال جاری و دو مورد در سال آینده به بهره‌برداری رسیده و آماده خدمات‌رسانی به گردشگران شود.
وی اقامتگاه‌های بومگردی را زمینه‌ساز رونق گردشگری و اشتغال در مناطق روستایی دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا با حمایت از سرمایه‌گذاران زمینه برای توسعه این اقامتگاه‌ها را فراهم آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار