محمدرضا رزاقی:

آموزگاران، دبیران و مربیان توانستند مدار انسانیت را کماکان پُرفروغ در گردش نگاه دارند

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تجلیل از نقش بی‌نظیر زنان استوار و دلاورمردان آموزگار و معلم، در عرصه تعلیم و تربیت و ایثار و فداکاری، گفت آموزگاران، دبیران و مربیان در قامت معلم در تلاشی ارزشمند توانستند مدار انسانیت را کماکان پُرفروغ در گردش نگاه دارند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزگاران، دبیران و مربیان توانستند مدار انسانیت را کماکان پُرفروغ در گردش نگاه دارند

متن پیام محمدرضا رزاقی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به هر سوی جهان هستی، از گذشته های دور و تاریک تا امروز و فرداهای زیبا و روشن، هرآنچه از راستی و صداقت، از محبت و ارادت و از تلاش و کوشش بی دریغ و بی بدیل شاهد بوده و خواهیم بود از اندیشه و زبان پر برکت معلمان مان است. معلمانی که با وجود سختی های آشکار و پنهان و بی مهری های فراوان، ذره ای از احساس مسئولیت فردی و جمعی و تلاش خالصانه خویش نکاستند و همچون معلمان دریادل هشت سال دفاع مقدس از دو سنگر علم و جهاد و فداکاری، به نیکی پاسداری کردند. «آموزگاران، دبیران و مربیان در قامت معلم در تلاشی ارزشمند توانستند مدار انسانیت را کماکان پُرفروغ در گردش نگاه دارند.»

دیروز در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در حماسه ی دفاع از حرم، معلمان به نیکی از عهده ی «مسئولیت اجتماعی» خویش برآمدند و حرکت تعلیم و تربیت را در عملکرد ایثارگرانه ی خود در قامت شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان پُرافتخار بروز دادند.

و اینک نیز این زنان استوار و دلاورمردان عرصه تعلیم و تربیت؛ نقش کم نظیر خویش را در ایام هجوم ویروس کرونا در دو سال گذشته، به شیوه های گوناگون از خود به نمایش گذاشتند. از تدریس بر روی تخت های بیمارستان گرفته تا رفتن عاشقانه به خانه دانش آموزان بیمار و معلول و آخرین نمونه آشکارآن در چهارم اردیبهشت 1401 ایثار و فداکاری معلم گلبهاری «مرحوم سیمین مشهدی منصوری » بود که پیشاپیش با « دریافت کارت افتخار اهداء عضو » توانست آخرین درس ایثار و فداکاری را در کلاس درس و در حضور دانش آموزان ، با صدایی بلند و رسا و با « زندگی بخشیدن » به قلب بیماران نیازمند، به گوش دانش آموزان دیروز برساند و مسئولیت خطیر آنان را در تربیت نسلی « مومن و موحد، فکور، شجاع و دارای عزت نفس » بازگو کند.

اینجانب ضمن بزرگداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری ره و قریب 5000 معلم شهید، هفته معلم را به فرهنگیان و ایثارگران فرهنگی تبریک گفته و از همة معلمانِ صبور و خدوم، آگاه و بادرایت و فرهنگیان اخلاق مدار و دانش پژوه، صمیمانه قدردانی و تشکر می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار