محمدرضا رزاقی:

دانش‌آموزان به‌دنبال خودسازی و جامعه‌سازی باشند

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران در همایش روسای اداره شاهد و ایثارگران سراسر کشور گفت برای تحقق رهنمود رهبر فرزانه انقلاب و تمدن‌سازی، لازم است دانش‌آموزان به دنبال خودسازی و جامعه‌سازی باشند.

کد مطلب: ۱۲۸۲۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان به‌دنبال خودسازی و جامعه‌سازی باشند

محمد رضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران در همایش سه روزه روسای اداره شاهد و ایثارگران سراسر کشورکه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد ضمن گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص تمدن سازی توسط معلمان و دانش آموزان اظهار کرد: برای تحقق رهنمود رهبر فرزانه انقلاب لازم است دانش آموزان بدنبال « خود سازی و جامعه سازی » باشند.

رزاقی در تبیین خودسازی و جامعه سازی تصریح کرد خود سازی همان « تهذیب » است و جامعه سازی در حقیقت همان « مسوولیت پذیری » است. دبیر ستاد مرکزی شاهد همچنین با اشاره به جلسات شورای معاونان وزارت و مدیران کل استانها که اخیرا در تهران برگزار شد گفت: بنده در جلسه مدیران کل استانها به صراحت اعلام کردم که « مدارس شاهد اصلا به دنبال رقابت با سایر مدارس نیستند » چرا که اگر گردونه رقابت را در مدارس شاهد بچرخانیم اولین گروهی که از این گردونه خارج شده و آسیب می بینند دانش آموزان طرح شاهد و ایثارگران هستند.

وی با تاکید و تبیین شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد که با همت کارشناسان و مدیران مدارس شاهد تدوین و تولید شده است گفت: چهارچوب فعالیت های مدارس شاهد « شناسنامه مدارس شاهد » است.

رزاقی شناسنامه مدارس شاهد را فراتر از یک متن مکتوب و مرسوم دانسته و تصریح کرد: شناسنامه مدارس شاهد اولین و اساسی ترین رکن در مدرسه را « دانش آموز » می داند. دانش آموزی که دارای استعداد، توانایی و قابلیت است و نیاز به رشد و تعالی دارد دانش آموزی که دارای هویت بوده و ما مکلف به رشد و تعالی پیوسته هویت او هستیم.

رئیس ستاد مرکزی شاهد به توانمندی های « معلم» نیز اشاره کرده و گفت: معلم به عنوان رشد دهنده، پرورش دهنده، انگیزه بخش و تسهیل گر در مدرسه مسئولیت های کلیدی به عهده دارد. و ما نیز در قبال رشد و تعالی آن ها دارای مسئولیت خطیر هستیم.

رزاقی در پایان اضافه کرد: اهتمام ما و به ویژه روسای اداره شاهد و ایثارگران استان ها، برقرار و جاری کردن شناسنامه مدارس شاهد در مدارس هستیم تا به چشم انداز « ایجاد سبک منسجم مدارس شاهد » دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار