کارشناس فرهنگی، هنری آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری:

مسابقات فرهنگی هنری، تسهیل‌‌کننده ارتباط مربی و متربی است

شهرری (پانا) - کارشناس فرهنگی، هنری آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، شرکت در مسابقات فرهنگی‌ هنری را، عامل سوق‌دهنده نسل جوان به سوی نیکی‌ها دانست و بر تأثیرگذاری آن در برقراری تعامل سازنده میان مربی و متربی، جهت تعلیم و تربیت و مبادلات فرهنگی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات فرهنگی هنری، تسهیل‌‌کننده ارتباط مربی و متربی است

سعیده رزاقی، کارشناس فرهنگی، هنری آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «‌مسابقات فرهنگی، هنری، بستری برای شکوفایی استعداد و توانمندی‌های دانش‌آموزان در فضایی است که رقابتی سالم و سازنده بر آن حکمرانی می‌کند؛ دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در اینگونه مسابقات در رقابتی سالم، توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.»

وی افزود: «اجرای مسابقات فرهنگی هنری، نتایج مثبتی مانند تشویق به مطالعه بیشتر، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی را به دنبال دارد که نقش بسزایی در جان گرفتن بسترسازی برای فرهنگ‌سازی عمومی را عهده‌دار است.»

رزاقی شرکت در مسابقات فرهنگی هنری را سبب پیدایش ارزش‌های بسیاری برای دانش‌آموزان دانست و عنوان کرد: «دانش‌آموزان با شرکت در اینگونه مسابقات در گام نخست، به یک شناخت و درکی از استعدادهای خود می‌رسند و در گام بعدی، هدایت و پرورش استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان، در راستای ایجاد شخصیتی متعادل با عنایت به علایق و نیازمندی‌های هریک از آنان در جهت اعتلای فردی و اجتماعی صورت می‌پذیرد.»

وی در ادامه با اشاره به زمینه‌سازی لازم برای تربیت نیروهای انسانی مبتکر و ایجاد مناسبات سالم اجتماعی، خاطر‌نشان کرد: «از جمله محاسن مسابقات فرهنگی هنری، تقویت انگیزه‌ها با ایجاد تنوع و تحرک بیشتر در دانش‌آموزان است که این مهم، با شرکت‌ در برنامه‌های رسمی، آموزش و فراگیری مفاهیم فرهنگی و هنری تحقق می‌پذیرد؛ از این رو، پرورش روحیه قانونمندی و التزام به رعایت آن و برخورداری از نظم در روابط فردی و اجتماعی، از جمله پیامدهای مثبتی است که دانش‌آموزان پس از شرکت در مسابقات فرهنگی، هنری، در خود مشاهده خواهند کرد.»

رزاقی، حمایت آموزش و پرورش را از هنرمندان و فرهنگیانی که در این‌گونه مسابقات شرکت می‌کنند امری ضروری دانست و تاکید کرد: «‌دانش‌آموزانی که در مسابقات فرهنگی هنری، شرکت کرده و حائز رتبه شدند توقع دارند که از سوی نهاد آموزش و پرورش برای شکوفایی بیشتر توانمندی‌های خود حمایت شوند، از این رو، آموزش و پرورش می‌تواند با تشکیل نمایشگاهی، از آثار ارسالی دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقات رونمایی کند؛ همچنین، تشویق دانش‌آموزان در سطح مدارس می‌تواند ضمن دلگرمی بخشیدن به دانش‌آموزان حائز رتبه، سبب تشویق دیگر دانش‌آموزان به حضور در مسابقات شود.»

وی آماده‌سازی و حمایت از دانش‌آموزان حائز رتبه در سطح منطقه را برای حضور در ادامه مسابقات امری مهم برشمرد و افزود: «‌ادارات آموزش و پرورش هر ناحیه با دعوت از دانش‌آموزان حائز رتبه برای حضور در جلسات فوق برنامه، می‌توانند بر میزان آمادگی دانش‌آموزان در سطوح بالاتر بیافزایند و علاوه بر حمایت از دانش‌آموزان، افتخاری برای ناحیه و کشور خود بیافرینند.»

این فعال امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، مسابقات فرهنگی، هنری را نیازمند زیرساخت‌های مناسب بیشتری دانست و بیان کرد: «برای اینکه بتوانیم در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، فضای مناسبی را برای شرکت دانش‌آموزان بیشتری در مسابقات فراهم کنیم؛ فضای مجازی با تمام خوبی‌هایی که در راستای جذب بیشتر دانش‌آموزان به شرکت در مسابقات فرهنگی، هنری داشت و سبب شد تا دانش‌آموزان با مهارت‌های جدید آشنا شوند، این تجربه و پیام را به ما انتقال داد تا آسیب شناسی فضای مجازی را، به عنوان یکی از سیاست‌های جدید وزارت آموزش و پرورش، دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم؛ امیدوارم بتوانیم در مدارس، فضایی ایجاد کنیم که دانش‌آموزان با علاقه و انگیزه، به فعالیت‌های خود و کسب علم و دانش بپردازند.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار