تداوم سامانه بارشی تا هفته آینده در آذربایجان‌ شرقی

تبریز (پانا) - رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی از ورود سامانه بارشی جدید از دیشب خبر داد و خاطرنشان کرد که این سامانه تا اوایل هفته آینده به طور متناوب فعال خواهد ماند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تداوم سامانه بارشی تا هفته آینده در آذربایجان‌ شرقی

محمد امیدفر افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد این سامانه موجب ناپایداری جوی، ابرناکی، بارش باران گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تمامی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان را دربر می‌گیرد اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، اختلال در تردد و اصابت آذرخش می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: به دنبال فعالیت این سامانه احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، تابلو‌های تبلیغاتی، خسارت به سازه‌های سبک و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

امیدفر لغو سفر‌های غیرضروری، اتراق نکردن در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتیاط در عملیات کوهنوردی و در عبور از جاده‌های استان و پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، محکم کردن سازه‌های سبک، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را در هنگام وزش باد شدید، رگبار باران و بارش تگرگ خواستار شد.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار