رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌‌شرقی:

بارش باران در راه نواحی شمالی آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌‌شرقی از رگبار باران در نیمه شمالی استان به ویژه منطقه ارسباران در چهار روز آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بارش باران در راه نواحی شمالی آذربایجان‌شرقی

به گزارش اداره کل هواشناسی استان؛ محمد امیدفر با بیان اینکه در این مدت جوی ناپایدار در استان حاکم می‌شود، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، این وضعیت موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی شدید و بروز مه در این مناطق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نیمه جنوبی استان خیزش و یا نفوذ گرد و خاک پیش بینی می‌شود اظهار کرد: از روز دوشنبه نیز نفوذ امواج کم ارتفاع در غالب نواحی استان موجب ابرناکی و بارش‌های پراکنده باران گاهی رگبار و رعد و برق می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: این وضعیت موجب کاهش دما در این مناطق شده و از روز چهارشنبه با عبور سامانه ناپایدار جوی، جو استان به وضعیت نسبتا پایدار می‌رسد.

امیدفر با بیان اینکه به علت وزش باد شدید احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد، از مردم خواست اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی را انجام دهند.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای پنج درجه و جلفا با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های استان بودند و دمای تبریز در این مدت به ۱۵ درجه سانتی گراد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار