معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدارس غیردولتی بر پایه سند تحول و بیانیه گام دوم، برنامه‌ها را تدوین می‌کنند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت مدارس غیردولتی بر پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب برنامه‌های آموزشی و پرورشی خود را تدوین می‌کنند و مقوله حجاب از اولویت‌های آن‌هاست.

کد مطلب: ۱۲۷۰۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی بر پایه سند تحول و بیانیه گام دوم، برنامه‌ها را تدوین می‌کنند

احمد محمود‌زاده در بازدید از مجمتع آموزشی، پرورشی راه شایستگان و شهید مهدوی منطقه 3 و منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تأیید فضای زیبا و جذاب محیطی این مدارس، فضای معنوی و آموزشی و پرورشی این مدارس و همچنین نوع پوشش دانش آموزان آن ها را ستود و مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب دانست.

وی در جمع دانش آموزان پایه دوازدهم دبیرستان دوره دوم متوسطه راه شایستگان گفت: حجاب و عفاف کامل، دستور و توصیه ی خداوند مهربان به همه دختران و زنان باایمان است؛ یا ایها النبی قل لازواجک و بنائک و نساء المومنین یدنین علیهن من جلابییهن؛ دستوری قرآنی، تکلیفی انسانی و برنامه ای اخلاقی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی انحصار مسئله تربیت بر دوش مربی پرورشی را نادرست دانست و بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش بارها از تقدم تربیت بر آموزش سخن گفته است و انتظار می رود در عمل نیز این مهم در مدارس دیده ‌شود. اگر تربیت دغدغه مدارس باشد مدیر، والدین و ادارات و ستادها مطالبه‌گر آن می‌شوند و نباید دغدغه ی همه فقط صرف مسائل آموزشی باشد.

وی ضمن تقدیر از مدیر و مؤسس مجتمع شایستگان منطقه 3 شهر تهران بابت وضعیت حجاب و پوشش دانش آموزان این مدارس عنوان کرد: خرسندم در مجموعه مدارس غیر دولتی، مدارسی داریم که بر پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب برنامه های آموزشی و پرورشی خود را تدوین می نمایند و مقوله حجاب از اولویت های آن هاست.

وی گفت: باید سایر مدارس غیردولتی ما نیز از رویکرد این مدارس الگوبرداری کنند زیرا چنین انتخابی به روحیه تفکر و عمل او حال و هوای دیگری می بخشد و به پوشش او معنا می دهد و آن را عملی منطقی، خداپسندانه و در راستای حرکت های تکاملی او قرار می دهد که به زیبای های درونی او تجلی بخشیده است.

محمودزاده اظهار کرد: پوشیدگی زن نمود بارز تقوای اوست. مقام معظم رهبری در بیانات خود از حجاب به عنوان مظهر معنویت یاد نموده و می فرمایند: سال ها غرب با معنویت و با مظاهر معنویت جنگیده است. یکی از مظاهر معنویت که غرب هیچ وقت با آن سر سازگاری نداشته، حجاب بوده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان گفت: سندتحول بنیادین باهدف محتوای زیربنایی درآموزش وپرروش و پی افکندن سیستم آموزش وپرورش برفلسفه تعلیم وتربیت اسلامی و برای نیل به اهدافی ازجمله تربیت، باور عمیق به اسلام و اندیشه ها وارزش های والا و درنهایت دستیابی به چشم انداز واهداف تعلیم و تربیت درافق 1404 طراحی شده است.

وی اظهار کرد: رسالت اصلی برنامه درسی و تعلیم و تربیت درنظام آموزشی، دستیابی مخاطبان به اهداف غایی آن نظام وتربیت انسان مطلوب است. ایران به عنوان کشوری اسلامی دستیابی به انسان هایی تربیت یافته برمنبای دین را از اهداف غایی خود قرار داده است. علاوه براین تربیت اخلاقی وتربیت دینی هم وسیله ای برای دستیابی به هدف غایی تعلیم و تربیت است وهم هدفی است که دستیابی به آن منوط به برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت است.

محمودزاده گفت: حجاب و پوشش زنان درتاریخ ایران فرازو فرودهایی رابه خود دیده است. دربرخی از دوره ها پوشش ازسوی حکومت ها مورد حمله قرار گرفته وی در دوره هایی دیگر موردحمایت بوده است. اما درتمامی این دوره ها، آنچه نمود دارد فرهنگ عفاف است که ریشه های خود را حفظ کرده وبه نسل های دیگر انتقال یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار