روز معلم؛ روز شیرین سپاسگزاری از مجاهدان روزهای سخت

تهران (پانا) - حدود 3 سالی است که روز معلم متفاوت‌تر از هر زمان دیگری است، معلمانی که با تمام سختی‌ها، کلاس درس را تعطیل نکردند و خانه هر معلم کلاس درس او شد؛ روز و هفته معلم فرصتی مناسب برای تمامی دانش‌آموزان در سراسر جهان در قدردانی از معلمان است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
روز معلم؛ روز شیرین سپاسگزاری از مجاهدان روزهای سخت

مریم احمدی - دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، روزی به نام معلمانی نامگذاری شده است که برای آینده سازان میهن‌مان چراغ راه هستند. این روز آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم است.

در حدود 3 سال کرونایی متفاوت‌ترین روزهای معلم را تجربه کردیم، تبریک‌هایی که از سوی دانش‌آموزان در فضای مجازی به معلمان گفته شد تا معلمانی که با تمام مشکلات و کاستی‌ها، جریان آموزش را متوقف نکردند.

کرونا آمد و دانش‌آموزان خانه‌نشین شدند اما کلاس درس در هر شرایطی تعطیل نشد، معلمان بار آموزش را به دوش کشیدند و گوشی هر معلم کلاس درس او شد.

کلاس درس در هر شرایطی تعطیل نشد حتی از روی تخت بیمارستان، حتی در‌ فراق از دست دادن فرزند، حتی با تدریس روی در یخچال با کمترین امکانات و حتی شده با خرید تلویزیون برای دانش‌آموزی که از تدریس باز نماند؛ در نهایت معلمان پای عهد خود با شاگردانشان ایستادند تا آموزش تعطیل نشود.

در این میان معلمان مناطق روستایی و عشایری نیز برای جانماندن دانش‌آموزان از درس‌ها، مدارس را باز کردند و کلاس‌های درس برگزار شد تا مبادا دانش‌آموزی آموخته‌های خود را فراموش کند.

به راستی چه واژه ای در مقابل این همه ایثار و عظمت به کار بگیرم؛ آیا واژگان آن قدر توان و ارزش دارند تا در مقابل معلمی که با هزینه خود به خانه دانش‌آموزانش در روستاها می‌رود، در زمانه‌ای که ثروتمندان برای تدریس خصوصی فرزندان‌شان میلیون‌ها خرج می‌کنند، این معلم نه تنها هزینه ای نمی‌گیرد بلکه برای دانش‌آموزانش ماسک و موادضدعفونی نیز می‌خرد.

معلمی که تنها از جان و مال خود در این راه هزینه نمی‌کند، بلکه همسر و فرزندانش نیز در این مسیر وی را یاری می‌دهند، بی آنکه باری بر هزینه‌های آموزش و پرورش باشند.

می‌گویند آدم را باید در روزهای سخت شناخت و چه شناخت نیکویی از معلمان در این روزها، حکایت فداکاری معلمی که بر روی تخت بیمار و خسته از رنج کرونا، درس شاگردانش را فراموش نکرد و یا معلم عشایری که وسط دشت به دو دانش‌آموزش درس می‌داد، در این مدت روایت‌هایی از فداکاری و ایثار معلمان شنیدیم که گرچه واقعی بودند اما به داستان شباهت داشتند.

لازم به ذکر است توجه به رفاه و معیشت معلمان و فرهنگیانی که در شرایط سخت نیز همراه آموزش و پرورش، دانش‌آموزان بودند، کمترین خواسته این مجاهدان روزهای سخت است چراکه این امر می‌تواند انگیزه آنان را نیز برای فعالیت هرچه بهتر و بیشتر در این عرصه افزایش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار