با حضور رضامراد صحرایی و حسین دهقان انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه وزارت آموزش‌و‌پرورش با بنیاد مستضعفان؛ دانش‌آموزان ‌سمپاد حمایت می‌شوند

سلامت دانش‌آموزان، مهارت‌آموزی و عدالت‌آموزشی سه حوزه مورد توافق برای همکاری

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و بنیاد مستضعفان در سه حوزه سلامت دانش‌آموزان، مهارت‌آموزی و عدالت‌آموزشی امضا شد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه وزارت آموزش‌و‌پرورش با بنیاد مستضعفان؛ دانش‌آموزان ‌سمپاد حمایت می‌شوند

‌رضا‌مراد صحرایی در دیدار با مسئولان بنیاد مستضعفان و در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد مستضعفان گفت: توجه اصلی ما در این تفاهم‌نامه توجه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آیین‌نامه ملی برنامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان گفت: تمام دانش‌آموزان کشور باید حداقل یک مهارت شغلی را داشته باشند. به غیر از دانش‌آموزان هنرستانی، دانش‌آموزان در متوسطه اول و متوسطه دوم هم باید جداگانه یک مهارت را به‌صورت کامل یاد بگیرند. این موضوع تصویب شده است و امروز نیازمند همکاری برای تحقق آن هستیم.

صحرایی با بیان اینکه مساله امروز ما به واقع کیفیت آموزشی است؛ گفت: عدالت به معنای دسترسی به آموزش تقریباً اجرایی شده است‌. اما مهم این است که مدرسه‌ای که فعال است با چه کیفیتی مطالب درسی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تقویت کیفیت آموزشی هم به تقویت مدرسه و هم به تقویت معلم باز‌می‌گردد، گفت: تفاهم‌نامه امروز بر هر دو مساله دست گذاشته است. ما خیلی به این تفاهم‌نامه امیدواریم. بند بند این تفاهم‌نامه به رشد بیشتر کیفیت آموزش کمک می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس سمپاد دربرگیرنده ۱ تا ۳ درصد از دانش‌آموزان مستعد کشور است، گفت: حدود ۲ درصد از دانش‌آموزان مستعد کشور ۱۳۰ هزار دانش‌آموز نخبه را تشکیل دادند. حدود نیمی از این دانش آموزان از دهک‌های ۱ تا ۴ هستند. برآورد کردیم که اگر براساس این تفاهم‌نامه هزینه تحصیل دانش‌آموزان مستعد مدارس سمپاد در دهک‌های ۱ و ۲ را فراهم کنیم؛ شاهد رشد بالاتری در این دانش‌آموزان هستیم.

وی در ادامه گفت: حقیقتاً از توجه بنیاد مستضعفان به مساله آموزش و پرورش به عنوان خادم معلمان تشکر می‌کنم.

صحرایی با بیان اینکه تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان سه محور اصلی دارد و نگاه اول ما هم عدالت آموزشی و بهبود موقعیت‌های تربیتی برابر است. نگاه دوم ما به مسئله سلامت دانش آموزان است و نگاه سوم ما مسئله مهارت آموزی و توسعه اشتغال فارغ التحصیلان از مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر‌نشان کرد: ان‌شاءالله این طرح و پوشش دانش‌آموزان دهک‌های پایین مدارس سمپاد از هفته آینده و با میلاد امام رضا شروع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار