فرماندار شهرستان شبستر در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی مطرح کرد:

97 درصد جمعیت مردم شهرستان شبستر باسواد هستند

تبریز(پانا) - فرماندار شهرستان شبستربا اشاره به اینکه بیش از 97 درصد جمعیت مردم شهرستان باسواد هستند برای سه درصد باقیمانده کار جهادی را خواستار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
97 درصد جمعیت مردم شهرستان شبستر باسواد هستند

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان شبستر به ریاست دهقان فرماندار شهرستان شبستر و با حضور اعضای این شورا با موضوع ریشه کنی بی سوادی در شهرستان در فرمانداری شبستر برگزار شد.

فرماندار شهرستان شبستر در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از 97 درصد جمعیت مردم شهرستان باسواد هستند گفت: باید برای سه درصد باقیمانده کار جهادی انجام شود.

ایوب دهقان افزود: باید دستگاه های متولی و نخبگان شهرستان حمایت های لازم را جهت کاهش بی سوادی و ریشه کنی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا باید آمار دقیقی از جمعیت بی سواد و کم سواد شهرستان به صورت پالایش شده احصاء شود تا اقدامات لازم در این مورد انجام پذیرد.

مدیر آموزش و پرورش شبستر هم در ابتدای این جلسه ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات اعضای حاضر در جلسه به آمار باسوادی استان و شهرستان اشاره و بیان کرد: درصد باسوادی استان آذربایجان شرقی 96/07 درصد و شهرستان شبستر 97/34 درصد است که از این نظر بالاتر از سطح میانگین استانی و در بین شهرستان های استان در رتبه پنجم قرار داریم.

ابوالفضل اکرمی اظهار کرد: طبق آماری که استان ارائه کرده است؛ در سطح شهرستان شبستر 830 نفر بی سواد داریم که سهم بخش مرکزی 237 نفر است که با توجه به پالایش اسمی که انجام گرفته تمهیداتی را برای باسواد کردن آنها اتخاذ کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار