برگزاری اجلاس مدیران مراکز دارالقرآن الکریم استان خراسان‌رضوی

مشهد (پانا) - اولین جلسه هم اندیشی مدیران دارالقرآن الکریم و رابطین پایگاه‌های مجازی قرآن، عترت و نماز استان خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اجلاس مدیران مراکز دارالقرآن الکریم استان خراسان‌رضوی

در آغاز ماه مبارک رمضان و بازگشایی حضوری مدارس، جلسه هم اندیشی مدیران دارالقرآن الکریم با حضور حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون استاندار در امور زیارت، سید امیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش، حجت الاسلام محمد حسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل و حجت الاسلام سیدمسعود میریان مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی، برگزار شد.

سید امیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش ضمن تبریک به همکاران قرآنی برای قرارگرفتن در مسیر نورانی و با برکت، راه نجات و راه برون رفت از مشکلات، تنگناها و مسائل را قرآن عنوان و نسبت به حمایت های همه جانبه در اجرای برنامه های قرآنی در مراکز دارالقرآن تاکید کرد.

حجت الاسلام پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز نسبت به فعالیت های آموزشگاه ها و دارالقرآن ها با محوریت مسائل تربیتی تاکید کرد.

پورثانی افزود: مدیران و مربیان مهمترین نقش را در اجرای فعالیت های تربیتی دارند که باید به بهترین شکل با ابتکارات و با مشوق های متعدد از این فرصت بهره گیرند.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام میریان مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی نسبت به امکان تعامل و همکاری در فعالیت های قرآنی از جمله اجرای طرح آموزش روخوانی، قرائت دانش آموزی در حرم مطهر، حمایت از تشکیل گروه های همخوانی و اجرای برنامه در حرم مطهر رضوی، بر گزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی آستان قدس خبر داد.

سید اسماعیل اصغرزاده رئیس اداره قرآن، عترت و نماز استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در محفل قرآنی آغاز ماه مبارک رمضان گفت: مراکز دارالقرآن الکریم همانند مساجد، مهمترین پایگاه های آموزش های قرآنی در آموزش و پرورش هستند و باید با تقویت و فعال تر کردن این مراکز در اجرای طرح های مختلف قرآنی و بویژه روخوانی و روان خوانی و حفظ قرآن کریم از این ظرفیت بی نظیر بیش از پیش بهره ببریم.

در این اجلاس در مورد مباحثی چون هم افزایی فعالیت ها و محافل قرآنی در ماه رمضان موضوعاتی نظیر؛ طرح حفظ قرآن کریم، طرح شهید عاصمی (روخوانی و روان خوانی قرآن)، وضعیت هزینه کرد مرحله اول سرانه دارالقرآن ها، محافل قرآنی در ماه رمضان، پایگاه های مجازی قرآن، عترت و نماز، شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی استعدادهای قرآنی، تشکیل گروه ها و کمیته های مختلف حفظ و سخنوری و محافل، برگزاری جلسات مجازی مستمر و منظم شورای دارالقرآن ها، مسابقات قرآن فرهنگیان و دانش آموزان و بیان ابتکارات و تجربیات مدیران موفق بحث و بررسی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار