میرتاج‌الدینی در گفت‌و‌گو با پانا:

زمان حذف ارز ترجیحی در اختیار دولت است

حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه نیست/ دولت زمانی که تمهیدات را آماده کند، ارز ترجیحی را حذف می‌کند/ در ماه رمضان از نظر تامین مواد غذایی مشکلی نخواهیم داشت

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت زمان حذف ارز ترجیحی در اختیار دولت است و اینگونه نیست که بلافاصله از الان که ایام عید به پایان رسیده است، ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود. دولت زمانی که تمهیدات را آماده کند، ارز ترجیحی را حذف می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۶۶۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
زمان حذف ارز ترجیحی در اختیار دولت است

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌و‌گو با پانا درباره ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم، اظهار کرد: «شرایط کشور در ماه‌های پایانی ۱۴۰۰ خوب بود و فروش نفت بیشتر شد و همانگونه که وزیر نفت اعلام کردند، درآمد نفتی ۲/۵ برابر سال گذشته بود.»

وی تعامل دولت و مجلس را مناسب ارزیابی کرد و افزود: «ما برای سال ۱۴۰۱ بسیار امیدواریم که رشد اقتصادی خوبی را شاهد باشیم. همه این تلاش‌ها برای این است که ما بتوانیم باری از دوش مردم برداشته، مشکلات آن‌ها کاهش یابد و گشایشی در وضعیت معیشتی شاهد باشیم. عملکرد دولت و مصوبات مجلس هم در این راستا خواهد بود.»

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: «امیدواریم طرح‌ها و لوایح در راستای حل مشکلات اقتصادی باشد.»

وی درباره سرانجام ارز ترجیحی نیز گفت: «حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه نیست بلکه یارانه ارزی به یارانه ریالی تبدیل می‌شود که به موجب این از مصرف‌کنندگان حمایت می‌شود. زمان حذف ارز ترجیحی نیز در اختیار دولت است و اینگونه نیست که بلافاصله از الان که ایام عید به پایان رسیده است، ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود. دولت زمانی که تمهیدات را آماده کند، ارز ترجیحی را حذف می‌کند.»

میرتاج‌الدینی ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان خاطر‌نشان کرد: «خوشبختانه در ماه رمضان از نظر تامین مواد غذایی مشکلی نخواهیم داشت؛ گوشت، مرغ و سایر اقلام تامین شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار