معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی:

در برگزاری همایش ملی تربیت و زیست‌بوم جدید، فرایند علمی اصیل مورد توجه است

تهران (پانا) - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دبیر همایش، در اختتامیه نخستین همایش ملی تربیت و زیست بوم جدید گفت آنچه در برگزاری و داوری این همایش بسیار مهم است توجه به اصالت علم و اجرای فرایند علمی اصیل است.

کد مطلب: ۱۲۶۲۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
در برگزاری همایش ملی تربیت و زیست‌بوم جدید، فرایند علمی اصیل مورد توجه است

عبدالله صلواتی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دبیر نخستین همایش ملی تربیت و زیست‌بوم جدید، در اختتامیه این همایش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بیان کرد: برکت و تربیت اصیل در فرهنگ ایثارگری و شهادت ریشه دارد و سرمایه اجتماعی ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: طبق احادیث و روایات، علم و عمل به موازات یکدیگر حرکت می‌کنند و هر موفقیتی که حاصل می‌شود در اثر علم و دانش محقق می‌شود، بنابراین لازم است در برنامه‌ریزی تربیتی به اصل اصالت علم توجه کرده و در این همایش تمام تلاش‌های دست‌اندرکاران بر این بود که از تجارب همه نخبگان در سراسر کشور استفاده شود، آغاز استفاده نامحدود از علم افراد در همایش ملی تربیت اتفاق افتاد و امیدواریم در سطح بین‌المللی هم به کار خود ادامه دهد.

دبیر همایش ملی تربیت در مورد اقدامات صورت گرفته در این همایش افزود: فعالیت‌های مختلفی چون طراحی لوگو، پوسترهای مربوطه، نمایش در وب‌سایت‌ها و نشریات، فعال کردن وب‌سایت همایش و در نظر گرفتن ویژگی Isc، ارسال کارت دعوت به سراسر ایران و تمام دانشگاه‌های کشور، ارسال ایمیل به دانشجویان و نویسندگان همایش‌های قبلی با دقت و ظرافت هر چه تمام‌تر در برگزاری این همایش انجام شد.

صلواتی پیرامون نحوه داوری آثار گفت: موضوعات مقالات دریافتی بسیار متنوع و در زمینه‌هایی چون روانشناسی، فلسفه، اخلاق، شیمی، فناوری اطلاعات، علوم ورزشی، انگلیسی، زیست‌شناسی و رشته‌های دیگر بود و بنابر تخصصی بودن مقالات، از داوران با تخصص‌های مختلف استفاده شد، همچنین فرایند داوری در این همایش، بی‌نظیر بود چرا که بجای استفاده از سه یا چهار داور، از پنج داور تخصصی استفاده شد تا تعارض به حداقل برسد.

وی در مورد آمار و نتایج آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش، تشریح کرد: تعداد کل مقالات ۶۹۰ مقاله بود که از ۲۰ آبان تا بهمن ماه از ۳۱ استان و ۵۱ دانشگاه دریافت شده است، هم‌چنین پس از داوری اولیه، ۱۸۴ مقاله پذیرش و وارد مرحله داوری جدی شدند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تصریح کرد: در میان سه گروه دانشگاه، آموزش و پرورش و سایر موسسات، درصد مشارکت آموزش و پرورش، بیشتر از همه و به میزان ۳۵ درصد بود، هم‌چنین دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از میزان مشارکت بالایی برخوردار بودند، در میان استان‌ها هم بیشترین آثار برتر از استان کرمانشاه برگزیده شد و ۸ مقاله برتر و ۸ مقاله شایسته تقدیر هم توسط هیئت داوران برگزیده شدند.

صلواتی خاطرنشان کرد: آنچه در این همایش اهمیت داشته، اصالت علم و رعایت فرایند علمی اصیل است، تمام تلاش ما این بود که در مسیر اجرای همایش، اقتدار در مسیر حفظ شود و آثاری اصیل برگزیده شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار