آغاز برنامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید در کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کرمانشاه از آغاز برنامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برنامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید در کرمانشاه

فردین یاوری با اعلام این خبر گفت: شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید در دستور کار ستاد بزرگداشت مقام معلم استان قرار گرفته است تا با شناسایی معلمان فعال، موفق و تاثیرگذار در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی حاکم بر کشور و معرفی آنان به جامعه و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های نابشان با دیگر معلمان تلاشگر، قدمی در راستای ارتقاء کیفیت و اثربخشی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در این ایام برداشته شود.

وی افزود: امسال با توجه به آموزش‌های غیرحضوری و بحث تولید محتوا در فضای مجازی، نحوه شناسایی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید تغییر کرد و از طریق سامانه، آیتم‌های مختلفی معرفی و بر اساس فعالیت معلمان، ارزیابی اولیه انجام خواهد شد.

یاوری خاطرنشان کرد: با تاثیر عمیق همه‌گیری ویروس کرونا بر سبک زندگی مردم و به تبع آن تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و ضرورت آموزش غیرحضوری از راه دور، فعالیت و تلاش معلمان در امر آموزش مضاعف و رویکرد آموزش تغییر کرده است، از این رو شیوه‌نامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه‌ی معلمی متناسب این تغییر در زیست بوم جدید با هدف شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی مبتنی بر شاخص‌ها و معیار‌های کیفی و منعطف، تقدیر و تجلیل از معلمان شناسایی شده در سطوح مدرسه، منطقه، استان و کشور، تقویت فعالیت‌های معلمان در شرایط جدید زیستی آموزشی و پرورشی با ارائه الگو از معلمان موفق و تاثیرگذار تدوین و اجرا شده است که از نتایج اجرای آن در سال گذشته می‌توان به کیفی شدن شاخص‌های شناسایی معلمان، استفاده از بستر الکترونیکی، حذف ارائه مستندات به صورت دستی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تسهیل انتقال تجارب به سایر معلمان نام برد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تمامی معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، حق التدریس، قراردادی، خرید خدمت، سرباز معلمان و بازنشستگان شاغل در واحدهای آموزشی و پرورشی، اعم از دولتی، غیردولتی و مدارس خاص در هر یک از دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم از مشمولین این برنامه هستند.

یاوری؛ شناسایی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید با شاخص ها و معیارهای کیفی و منعطف، با توجه به شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی حاکم در نقاط مختلف کشور و معرفی به دیگر معلمان و جامعه، تقدیر و تجلیل از معلمان شناسایی شده در سطوح مدرسه، منطقه، استان و ستاد و تقویت فعالیت های معلمان در شرایط جدید زیستی، آموزشی و پرورشی با ارائه الگو از معلمان موفق و موثر را رویکرد برنامه عنوان کرد.

وی با بیان این‌که کلیه مراحل برنامه در سامانه جدید http://htd.medu.ir اجرا خواهد شد، گفت: در مرحله اول و مدرسه‌ای برنامه، تمام معلمان می‌توانند از 11 لغایت 16 اسفند ماه 1400 با ورود به سامانه http://htd.medu.ir و انجام خود ارزیابی (دادن امتیاز به عملکرد خود) بر اساس شاخص‌های نمون برگ «شناسایی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید» اقدام کنند.

یاوری یادآور شد: مدیران و معلمان توجه داشته باشند، خودارزیابی معلمان به منزله خوداظهاری برای تقاضای شرکت در برنامه نیست و صرفا جهت استحضار و اطلاع آنان از مولفه‌ها و شاخص‌های شناسایی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید و ارائه مستندات مورد نیاز انجام می شود.

وی ادامه داد: هر یک از اعضای تیم شناسایی مدرسه (مدیر، معاونین آموزشی، پرورشی و فناوری و نماینده معلمان) باید به سامانه http://htd.medu.ir مراجعه و ضمن مطالعه شیوه نامه و تقویم اجرایی، با توجه به اهداف برنامه و تعریف ارائه شده از جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید، نسبت به دادن امتیاز به تک تک معلمان مدرسه بر اساس شاخص‌های نمونه برگ شناسایی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید به صورت انفرادی و محرمانه اقدام کنند.

یاوری در بخش دیگری از تشریح شیوه نامه وزارتی به مرحله منطقه‌ای جلوه‌های معلمی پرداخت و عنوان کرد: تیم‌های داوری تخصصی برای هر دوره تحصیلی با حضور یک مدیر و سه معلم توانمند و موفق در شرایط کنونی آموزشی و پرورشی در هر منطقه، ناحیه و شهرستان تشکیل می شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع با اشاره به مرحله استانی شیوه نامه گفت: در سطح استان نیز تیم‌های داوری تخصصی برای هر دوره تحصیلی با حضور یک مدیر و دو معلم توانمند و موفق و یک عضو هیئت علمی متخصص تعلیم و تربیت از پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان تشکیل و مستندات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است: در مرحله کشوری نیز تیم داوری تخصصی برای هر دوره تحصیلی با ترکیب مشخص تشکیل و مدارک و مستندات مورد بررسی قرار خواهد گرفت که معلمان حائز شرایط به عنوان جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید در سطح ملی معرفی از آنان تجلیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار