اولین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران در ایستگاه آخر

تهران (پانا) - با حضور مسئولین کشور، استانی و شهرستانی، اولین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور با معرفی آثار برتر بازیگری، طراحی لباس، طراحی صحنه، گریم، نویسندگی و کارگردانی، به کار خود خاتمه داد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران در ایستگاه آخر

فرهاد قاسم پور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگی هنری و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر درسی که در سالن فرهنگ سرای شهرستان میناب برگزار می شد، اظهار داشت: خوشحال هستم در فضای استانی قرار دارم که جغرافیای آن خاستگاه بسیاری از بزرگان هنرمندان و مهد فرهنگ بوده است.

وی افزود: اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش دو رویکرد؛ تربیت هنری و هنرمند پروری و همچنین استفاده از زبان و بیان هنری برای آموزش مفاهیم نظام تعلیم و تربیت را دنبال می کند که تئاتر درسی تلاقی این دو رویکرد است.

به گفته قاسم پور، تئاتر درسی می تواند در تسهیل، تسریع و شیرین شدن روند آموزش و پرورش و دوری از آموزش های سنتی و نیز شناسایی، جذب و هدایت دانش آموزان مستعد، نقش آفرینی کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگی هنری و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سرود دانش آموزی میناب را می توان جزء میراث فرهنگی و هنری استان و کشور نام برد، اظهار داشت: برای شناساندن آثار برتر دانش آموزی، هفته ای بنام سرود و نمایش نام گذاری شده و آثار فاخر سرود و تئاتر کشوری را از طریق برنامه شاد در بازدید همه هنر دوستان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار