کتاب «با من بمان» در قم رونمایی شد

قم(پانا)- کتاب «با من بمان» اثر حجت الاسلام محسن رفیعی محمدی در پنجاه و هفتمین جلسه تربیتی محفل زیارت امین الله، رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کتاب «با من بمان» در قم رونمایی شد

کتاب «با من بمان» در دو بخش ریشه‌های اختلاف در خانواده و راهکار‌های درمان ریشه‌های اختلاف در خانواده از نگاه منابع اسلامی به رشته تحریر درآمده است.
نویسنده در بخش اول به شش علت اختلافات در خانواده اشاره کرده است: تفاوت‌های فردی (جسمی، جنسی، روان شناختی، مزاج ها، روان بنه ها، فرهنگی، نداشتن پنج بلوغ (اخلاقی عاطفی اجتماعی فکری اقتصادی)، نداشتن علم همسر گزینی (ملاک ها، تناسب ها) سبک زندگی غلط، بلد نبودن سبک تربیتی، سحر و جادو.
نویسنده در بخش دوم کتاب به راهکار‌های درمان ریشه‌های اختلاف در خانواده از نگاه منابع اسلامی پرداخته است. ویژگی بارز این اثر این است که علاوه بر بروز بودن علمی این اثر و موثر بودن برای خانواده‌ها در همه حوزه‌های اختلاف سبک زندگی تربیت فرزند سحر و جادو باید و نباید‌ها، توجه ویژه برای درمان به روان شناسی اسلامی با نگاه به آیات و روایات شده است.
در فصل اول، بخش دوم کتاب به عوامل استحکام در خانواده به طور مفصل اشاره شده است.
در فصل دوم به سبک زندگی اسلامی و مولفه‌های ان اشاره شده، در فصل سوم روش تربیتی صحیح فرزندان بررسی می‌شود تا اختلافات در خانواده کم شود، در فصل چهارم حقوق متقابل همسران به عنوان راهکار حل اختلاف، فصل پنجم مهارت مهم حل تعارض بررسی میشود که از مهارت‌های مهم زندگی است.
در فصل آخر کتاب باید‌ها و نباید‌هایی بررسی می‌شود که زندگی را دچار مشکل خواهد کرد همه آنچه خانواده‌ها برای بهتر زیستن و عاشقانه زندگی کردن نیاز دارند با توجه به دو جنبه علم روان شناسی روز دنیا و مهتر از آن نگاه به منابع اسلامی در این کتاب جمع آوری شده است.
نویسنده کتاب محصول دو دهه تجربه در ارایه کارگاه‌های آموزشی خانواده در صد‌ها مرکز حوزوی دانشگاهی و نظامی را در این مجموعه جمع کرده است؛ در این کتاب به صورت مبسوط ابتکاری و علمی به بهترین نحوه مدیریت روابط جنسی اشاره شده است که کمتر کتابی به آن پرداخته است.
این کتاب توسط انتشارات رسول اعظم (ص) منتشر شده و با تخفیف ویژه به مراکز و ارگان‌هایی که در خواست داشته باشند عرضه خواهد شد.
کتاب فوق به عنوان درس نامه مراکز آموزشی نظامی حوزوی و فرهنگی کشور طراحی شده است که به صورت کلاسی و کارگاهی قابل ارایه است. برای مراکزی که دغدغه مسائل فرهنگی و دینی در حوزه خانواده را دارند می‌توانند ضمن تهیه کتاب جهت برنامه‌های آموزشی با نویسنده کتاب هماهنگی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار