کشف 16 کالای غیر استاندارد در 5 روز اول نوروز در فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل اداره استاندارد فارس از تداوم بازرسی‌های عیدانه از مراکز عرضه کالا در استان فارس در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت در بازرسی کارشناسان این اداره از ابتدای تعطیلات تاکنون 16 کالای غیر استاندارد شناسایی و توقیف شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۶۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کشف 16 کالای غیر استاندارد در 5 روز اول نوروز در فارس

مرتضی رهنما با اعلام این خبر گفت: در بازرسی‌های 5 روزه تعطیلات 1401 حدود 220 مرکز عرضه کالا و هتل و رستوران و زائرسرا در سطح استان مورد بازرسی کارشناسان استاندارد قرار گرفته‌اند و در این بازرسی‌ها بیش از 16 کالای مغایر با استاندارد شناسایی و توقیف شد.

وی افزود: کالاهای مغایر با استاندارد شامل کنسرو رب گوجه فرنگی، کنسرو زیتون پرورده، شیرینی آردی، بیسکوییت، پفک، کنسرو زیتون شور، گلاب و روغن‌های خوراکی است.

مدیرکل استاندارد فارس از کشف رب گوجه فرنگی در حلب 18 کیلویی بدون علامت استاندارد با نام تجاری کام روز خبر داد و افزود: مطابق استاندارد ملی ایران بسته‌بندی رب گوجه فرنگی در حلب 18 کیلویی ممنوع است و این کالا بصورت غیر قانونی بسته‌بندی شده و همچنین فاقد علامت استاندارد است.

وی سایر کالاهای کشف شده را شیرینی آردی با نام تجاری آقایی، بیسکوییت با نام تجاری حقیق قم، پفک با نام تجاری مهدی یار و نام تجاری پف استار، کنسرو زیتون با نام تجاری شاهد و عارف و کیمیاگوهر و خوش خوراک و ماماتین بدون علامت استاندارد اعلام کرد و گفت: بازرسی‌های ویژه استاندارد تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار