کمپدلی:

از تمام ظرفیت‌های والیبال زنان ایران استفاده خواهم کرد

تهران (پانا) - سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال زنان ایران لیگ برتر را استارت خوبی برای آغاز به کار تیم ملی بزرگسالان دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۷۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
از تمام ظرفیت‌های والیبال زنان ایران استفاده خواهم کرد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» درحالی با قهرمانی تیم باریج‌اسانس کاشان به پایان رسید که الساندرا کمپدلی سرمربی ایتالیایی تیم ملی زنان تماشاگر ویژه رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی و نهایی این رقابت‌ها بود.

وی که پیش از این و در زمان سفر به تهران برای ارائه برنامه‌های خود و توافق با فدراسیون والیبال ایران چند دیدار لیگ برتر و دسته یک زنان را نیز زیر نظر گرفته بود، از آغاز مرحله پلی‌آف در سالن فدراسیون والیبال حاضر شد تا از نزدیک شاهد برگزاری مسابقات باشد. کمپدلی در ارزیابی لیگ برتر سال 1400 گفت: لیگ برتر زنان در سطح خوبی برگزار شد. به‌خصوص از این نظر که شروعی برای آغاز پیشرفت تیم ملی زنان ایران است.

اله اما پیشنهاداتی برای بهتر برگزار شدن رقابت‌های لیگ برتر زنان ایران ارائه کرد و ادامه داد: برای برگزاری بهتر این رقابت‌ها سه پیشنهاد دارم. در وهله اول تیم‌ها نیازمند تقویت دریافت اول هستند. تکنیک دریافت را باید نه تنها در رده تیم‌های باشگاهی بلکه باید در سطح ملی نیز بهبود ببخشیم چون مهم است که دقت بازیکنان در دریافت اول بالا برود.

وی با بیان این‌که پیشنهاد دومم ارتقای تاکتیک تیم‌هاست چون رده ملی قاعدتاً باید عملکرد متفاوت و بهتری نسبت به تیم‌های باشگاهی ایران داشته باشند، تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم تا کنون کار اشتباهی انجام شده است اما برای بازی در سطح حرفه‌ای‌تر باید متفاوت عمل کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان گفت: سومین پیشنهادم توجه به بازیکنان جوان است. دختران جوان زیادی را دیدم که آمادگی بالایی برای بازی و نه نیمکت نشینی در لیگ برتر ایران را دارند.

وی در پاسخ به این‌ پرسش که آیا توجه به جوانان باعث شده تا به دنبال دعوت کردن چند بازیکن از لیگ دسته یک به اردوی انتخابی تیم ملی زنان باشید، گفت: می‌خواهم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنم، تمرینات تیم ملی نوجوانان و جوانان دختر ایران را زیر نظر دارم. به همکارانم اعتماد دارم و از پیشنهاداتشان استقبال خواهم کرد. پیشنهادات را بررسی و سپس بازیکنان را به اردوهای انتخابی دعوت کرده و از بین آن‌ها بازیکنان مدنظر را انتخاب خواهم کرد.

کمپدلی ادامه داد: 35 بازیکن از لیگ دست یک و 35 بازیکن از لیگ برتر را در اردوها محک خواهم زد و درنهایت 24 بازیکن را انتخاب خواهم کرد. اسفندماه نخستین اردوی تیم ملی را آغاز خواهیم کرد ولی قبل از آن دو مرحله اردوی انتخابی با حضور بازیکنان لیگ دسته یک برگزار خواهیم کرد. اگر بتوانم از این دو اردوی کوتاه مدت بازیکنی پیدا کنم، حتما این افراد را به اردوی تیم ملی دعوت خواهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار