رایزنی بورل و امیرعبداللهیان درباره مذاکرات وین

امیرعبداللهیان: برخی تحولات مثبت در مذاکرات رخ داده است اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی‌سازد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایران در رایزنی تلفنی با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید براینکه ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم، گفت: تحولات مثبت در مذاکرات وین رخ داده است اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی‌سازد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی بورل و امیرعبداللهیان درباره مذاکرات وین

به گزارش وزارت امور خارجه، بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درخصوص روند مذاکرات جاری وین گفت‌وگو و رایزنی کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مذاکرات در برهه زمانی مهمی قرار دارد، اظهار کرد: انتظار این است همه طرف‌ها با یک دستور کار مشخص و در راستای رسیدن به توافق به وین بیایند و آماده اتخاذ تصمیم‌های سیاسی باشند.

امیرعبداللهیان نیز در این‌گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش‌های جوزف بورل، انریکه مورا و اتحادیه اروپا در جهت هماهنگ کردن مذاکرات گفت: از زمان گفت‌وگوی پیشین برخی تحولات مثبت در مذاکرات رخ داده است اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی‌سازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد، ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم اما با همین صراحت و قاطعیت بر حراست از خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم.

وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: متاسفانه برجام در سال‌های اخیر منافع اقتصادی برای ایران نداشته است. ما تنها در صورتی به یک توافق خوب می‌رسیم که تامین کننده منافع اقتصادی ما به صورت پایدار و قابل اتکاء باشد.

امیرعبداللهیان در پایان خاطرنشان کرد: ایران برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم است و در این راستا با اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده برجام در ارتباط مستمر و نزدیک خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار