مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

مجلس دانش‌آموزی بهترین بستر برای مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، مجلس دانش‌آموزی را بهترین بستر برای ایجاد روحیه مشورت‌پذیری، مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۳۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی بهترین بستر برای مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان است

جواد جنگی، در نشست هماهنگی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی در خصوص اهمیت این مجموعه گفت: دانش آموزان برای حضور فعال و ثمربخش در جامعه آینده نیاز به برنامه ریزی های خاص در حوزه های مختلف دارند. حضور در شوراهای دانش آموزی و در نهایت مجلس دانش آموزی بهترین بستر برای ایجاد روحیه مشورت پذیری، مشارکت جویی و مسئولیت پذیری دانش آموزان به حساب می آید.

جنگی افزود: پتانسیل استان آذربایجان غربی در حوزه های مختلف به خصوص بخش پرورشی و سازمان دانش آموزی بسیار بالاست و می توانیم با یک برنامه ریزی دقیق در آینده ای نزدیک به یک جایگاه بالا رسیده و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم زمینه سازی برای تحقق حیات طیبه توسط متولیان نظام تعلیم و تربیت گفت: دانش آموزان در بحث های دینی، اخلاقی، زیباشناسی، تربیتی و سایر ساحت های مورد اشاره در سند تحول بنیادین خود را برای آینده جامعه اسلامی آماده می کنند، آموزش و پرورش نیز زمینه و پیش نیازهای لازم را برای رسیدن به این جایگاه را باید آماده سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: متولیان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی به حضور مقتدرانه و با برنامه نمایندگان استان در مجلس کشوری اهتمام لازم را داشته باشند؛ ارتقای جایگاه استان شاخص های عمومی و اختصاصی در حوزه های مختلف مشروط به همین فعالیت است.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی نیز در این نشست در خصوص انتخابات یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی گفت: در این دوره از مجلس دانش آموزی تعداد 1200 نماینده در مجلس شهرستان ها و مناطق حضور دارند، 25 پسر و 25 دختر و دو نفر از دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی از هر منطقه و شهرستان تشکیل دهنده این مجلس هستن. تعداد نمایندگان مجلس استانی نیز 54 نفر است که از بین آنها 3 نفر دانش آموز دختر، 3 نفر دانش آموز پسر و یک نفر دانش آموز از اقلیت های دینی به مجلس کشوری راه خواهند یافت.

به گفته حسین عباس زاده، استان آذربایجان غربی در سه دوره پیش در هیئت رییسه مجلس دارای کرسی بوده و برنامه ریزی استانی برای حفظ کرسی خواهد بود.

انتخابات مجلس دانش آموزی در استان آذربایجان غربی در مرحله شهرستانی به اتمام رسیده و مرحله استان طی ماه جاری برگزار می شود.

عیسی محمدی، رییس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: 2 هزار و 224 دانش آموز واجد شرایط حضور در این انتخابات بودند که 219 نفر از آنها با برگزاری انتخابات در شهرستان ها و مناطق منختب شده و سپیده عمری و آرمان ستاری به عنوان نمایندگان دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی در استان انتخاب شدند. برنامه ریزی های لازم برای حضور مؤثر در مجلس کشوری نیز برای این دو دانش آموز در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار