بیش از 2 هزار نفر در دوره آموزش خبرنگاری در آذربایجان‌غربی مشارکت دارند

ارومیه (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی گفت بیش از 2 هزار دانش‌آموز در دوره آموزشی دانش‌آموز خبرنگاران پانا در استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، مشارکت و حضور دارند.

کد مطلب: ۱۲۵۴۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 2 هزار نفر در دوره آموزش خبرنگاری در آذربایجان‌غربی مشارکت دارند

حسن عباس زاده روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این دوره در گفت و گو با پانا افزود: یک هزار و 660 نفر دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم و 380 نفر در مقطع ابتدایی و پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در این دوره ها شرکت دارند.

وی بیان کرد: این دوره ها طبق برنامه ریزی انجام شده از 16 بهمن ماه در کلیه مناطق 24گانه آموزشی آذربایجان غربی شروع شده است و تا 24 بهمن ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی گفت: این دوره با حضور مدرسین مجرب دوره تربیت مدرس پانا اجرا می شود و دانش آموزان علاقمند با مباحث خبرنویسی، مصاحبه و گزارش نویسی آشنا می شوند.

عباس زاده ادامه داد: این دانش آموزان که در دوره ها حضور می یابند خبرنگاران جذب شده عضو تشکیلات پیشتازان بوده و یا عضو خبرگزاری پانا هستند، همچنین علاقمندی به این حرفه نیز از شرایط دیگر شرکت در این دوره هاست.

وی با بیان اینکه شناسایی دانش آموزان علاقمند از 2 بهمن امسال شروع شد اضافه کرد: در این راستا گروه آموزشی دانش آموزان در بستر شاد تشکیل شده و آموزش ها از این شبکه به صورت پخش زنده ارائه می شود. البته در برخی از مناطق و شهرستان ها که در وضعیت آبی به سر می برند دوره ها به صورت حضوری در ادارات آموزش و پرورش تشکیل می شود.

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی گفت: خبرگزاری پانا به عنوان مرجع خبری اطلاع رسانی و رسانه ای وزارت آموزش و پرورش بیش از آنکه یک پایگاه خبری باشد یک فضای تربیتی بوده که می تواند بر تربیت اجتماعی دانش آموزان تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: شناسایی و توانمندسازی این دانش آموزان از اولویت های خبرگزاری است و از این رو خبرگزاری پانا در راستای بسته تحولی سازمان دانش آموزی با عنوان هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی، در سال تحصیلی جاری در صدد است تا در استان نسبت به جذب و سازماندهی و آموزش آنان اقدام کند.

در آذربایجان غربی بیش از 100 هزار دانش آموز عضو تشکیلات پیشتازان سازمان دانش اموزی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار