جلوگیری از حضور کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی در مسابقات انتخابی المپیک

تهران (پانا) - کشتی‌گیران رژیم اشغالگر قدس اجازه حضور در مسابقات انتخابی المپیک که در ترکیه برگزار شد، را پیدا نکردند.

کد مطلب: ۱۴۷۳۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از حضور کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی در مسابقات انتخابی المپیک

پس از تعلیق روابط تجاری توسط ترکیه، آژانس امنیت رژیم اشغالگر قدس، هیئت کشتی خود را از شرکت در مسابقات منع و امید آن‌ها برای حضور در المپیک را قطع کرد.

مسابقات مقدماتی که از پنجشنبه در شهر ترکیه آغاز شد، نشان دهنده آخرین فرصت برای کشتی‌گیران برای قطعی کردن بلیت‌های خود برای بازی‌های آینده است. جاشوا استوارت فاین سیلور، میچل لوئیس فاینسیلور، یوری کلاشینکف، ملکامو فتنه و ایلانا کراتیش برای کسب سهمیه در پایتخت فرانسه رقابت نخواهند کرد.

در آخرین قسمت از تنش‌های سیاسی فزاینده بین دو کشور به دلیل جنگ رژیم اشغالگر قدس و حماس، ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که تمام تجارت با دولت یهودی را متوقف می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، ماه گذشته، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با اشاره به خساراتی که بمباران رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها وارد کرده است وعده داد که بدون توجه به اینکه آیا ورزشکاران آن‌ها در زمین بازی واجد شرایط هستند یا خیر، دعوت‌نامه‌هایی را برای کمیته ملی المپیک فلسطین ارسال خواهد کرد.

باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک سپس اظهار داشت: از ورزشکاران به طرق مختلف حمایت شده است تا بتوانند در مسابقات مقدماتی شرکت کنند و به تمرینات خود برای شرکت در المپیک پاریس ادامه دهند.

در ماه مه، صد‌ها تظاهرکننده طرفدار فلسطین خواستار محدودیت برای دخالت اسرائیل در بازی‌ها شدند و اصرار داشتند که باید مانند روسیه با آن‌ها رفتار شود و تحت یک پرچم بی‌طرف به رقابت بپردازند. به عنوان نوعی پیامد برای حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، که از بلاروس کمک دریافت کرد، IOC ورزشکاران روسی و بلاروسی را از شرکت تحت پرچم ملی خود در المپیک منع کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار