امام جمعه شهرستان قدس:

قرآن پشتوانه پیروزی انقلاب اسلامی است

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهرستان قدس گفت بین قرآن و انقلاب اسلامی، خدمات متقابل وجود دارد. قرآن کریم نقشه راه انقلاب است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
قرآن پشتوانه پیروزی انقلاب اسلامی است

محفل انس با قرآن مقارن با دهه مبارکه فجر، با تلاوت سید جواد حسینی قاری برجسته جهان اسلام و با حضور جمعی از مسئولین، روحانیون و مردم خصوصا جوانان در مسجد جامع شهرستان قدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان قدس در این مراسم اظهار کرد: قرآن کتاب انقلاب است؛ به این معنی که انقلاب اسلامی از پرتو عنایات مساجد و مجالس قرآن به پیروزی رسید و قرآن پشتوانه پیروزی و نقشه راه حکمرانیِ دینیِ انقلاب است. این ارتباط دوسویه است؛ قبل از انقلاب چنین مراسماتی مرسوم نبود، همه این برکات و مراسمات، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: انقلاب بود که قرآن را از مهجوریت خارج کرد. امروز قرآن جزو درس های مدرسه و دانشگاه است. در قبل از انقلاب، قرآن در نقطه مقابل رژیم بود ولی امروزه قرآن ترسیم کننده و نقشه راه انقلاب است.

امام جمعه شهرستان قدس در ادامه اظهار کرد: امروز تنها کشوری در جهان هستیم که می‌توانیم ادعا کنیم قانون اساسی میهن عزیزمان، بر اساس قرآن است و سیاست های اجرایی، بر اساس حاکمیت بر مبنای قرآن است.

حجت‌الاسلام جوکار ادامه داد: امام راحل که بر اساس قرآن انقلاب کرد، فرمود: «این انقلاب صادر میشود» در وصیت‌نامه‌اش افتخار می‌کند که انقلاب، قرآنی است و قرآن را نسخه شفا بخش می‌داند.

امام جمعه شهرستان قدس تصریح کرد: هر کجا که برای مسلمانان پیشرفتی حاصل شده است، از برکات و نتایج پیروی از قرآن و تمسک به اهل‌بیت علیهم‌السلام است و اشکالات و ناکامی ها هم بواسطه فاصله گرفتن و عمل نکردن به قرآن است.

خبرنگار: محمدجواد ماهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار