در شهرستان قدس:

افتتاح پایگاه جدید اورژانس در کشور با حضور وزیر بهداشت

شهرقدس (پانا) - ۱۵۸ پایگاه جدید اورژانس با حضور وزیر بهداشت در منطقه هفت‌جوی شهرستان قدس به صورت همزمان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پایگاه جدید اورژانس در کشور با حضور وزیر بهداشت

آئین افتتاح و بهره‌برداری از پایگاه اورژانش روستای هفت‌جوی شهرستان قدس صبح امروز با حضور بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت برگزار شد. در این مراسم ۱۵۸ پایگاه جدید اورژانس در سطح کشور با دستور وزیر بهداشت به افتتاح رسید.

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت علی (ع) اذعان کرد: توجه به اورژانس از سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت است و کار پرسنل شریف اورژانس مجاهدت در راه خداست. به ویژه در شرایط فعلی این عزیزان به صورت شبانه روزی به خدمت رسانی مشغولند و من در سفرهای متعدد می بینم که این عزیزان در مناطق صعب العبور خدمت رسانی می کنند.

وزیر بهداشت بیان کرد: امروز مشکلات زیادی در تامین آمبولانس داریم که در این رابطه خیرین کمک بسیاری به ما می کنند؛ همین پایگاه هم به همت خیرین راه اندازی شده است. امیدواریم این پایگاه‌های جدید باعث سلامتی و آرامش مردم در سطح کشور شود و من از تمامی دست اندرکاران تقدیر و تشکر می‌کنم.

رشد ۱۵۰ برابری ایجاد پایگاه‌های اورژانس از ابتدای انقلاب

عفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در این آیین اظهار‌کرد: ۱۵۸ پایگاه اورژانس کشور در راستای طرح ۱۱۵+۴۳ به بهره‌برداری رسید و همچنین ۲ پایگاه اورژانس هوایی، ۲ مرکز ارتباطات ،۳ ساختمان مرکزی، یک مرکز عملیات بحران، یک مرکز مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC ) در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

او با اشاره به سابقه ۴٧ ساله اورژانس در کشور، افزود: در زمان انقلاب حدود ۲۰ پایگاه اورژانس وجود داشت و فقط در چند شهر فعالیت اورژانس برقرار بود؛ اکنون بالغ بر ۳ هزار پایگاه اورژانس فعالیت دارند و ۵۰ اورژانس هوایی به مناطق صعب‌العبور امدادرسانی می‌کنند و اورژانس در شهرهای کوچک ۸ دقیقه‌ای و در جاده‌ها ۱۴ دقیقه‌ای به محل حادثه می‌رسد.

خبرنگار: محمدجواد ماهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار