وزیر امور خارجه ایران مطرح کرد:

رویکرد قرارداد ۲۵ ساله تهران و پکن «بُرد بُرد» است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایران گفت روابط و مناسبات تهران و پکن در همه زمینه‌ها رو به گسترش است و مشارکت و همکاری‌های راهبردی ۲۵ ساله دو کشور با رویکرد «برد- برد» خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۴۸۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد قرارداد ۲۵ ساله تهران و پکن «بُرد بُرد» است

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با تلویزیون سی‌جی‌تی‌ان چین با بیان اینکه در سفرش اهداف مشترکی را با همتای چینی خود در دستور کار قرار داده است، افزود: موضوعاتی، چون شروع اجرای قرارداد جامع همکاری‌های راهبردی تهران و پکن، بررسی تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات وین بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت و همکاری‌های راهبردی ۲۵ ساله دو کشور با رویکرد "برد- برد" خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه افزود: در این قرارداد هر آنچه را که در راستای منافع دو ملت قرار دارد گنجانده‌ایم و در این قرار داد که از امروز وارد مرحله اجرایی آن می‌شویم تهران و پکن سود خواهند برد.

امیرعبداللهیان یکی از طرف‌های فعال در مذاکرات وین را نماینده چین دانست که نقش سازنده و حمایت کننده‌ای از حقوق هسته‌ای صلح آمیز ایران داشته و بر ضرورت لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تاکید دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بعدازظهر پنجشنبه برای گفت‌وگو با مقامات چین در راس یک هیات بلندپایه سیاسی عازم این کشور شد. وی هدف از سفر خود به چین را گفت‌وگو با مقامات چین در خصوص روابط دو جانبه سیاسی و همچنین نحوه اجرایی شدن توافقات جمهوری اسلامی ایران و چین درخصوص همکاری‌های اقتصادی اعلام کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار