مشاورآموزش و پرورش اسلامشهر:

نقش موثر مشاوران واحدهای آموزشی در دوران پساکرونا

اسلامشهر (پانا) - مشاور دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر گفت مشاوران واحدهای آموزشی با هدایت صحیح دانش‌آموزان در فرآیند تصمیم‌گیری مشکلات تحصیلی و خانوادگی آنان در دوران پساکرونا از نقش بسزایی برخوردار هستند.

کد مطلب: ۱۲۴۷۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نقش موثر مشاوران واحدهای آموزشی در دوران پساکرونا

سیده‌ کبری سیدمومنی، مشاور دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه (س) آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با سابقه کاری ۲۶ سال و برخورداری از مدرک کارشناسی مشاوره در گفت و گو با پانا اظهار کرد: مشاوره طبق آیات قرآن‌کریم و روایات که همانا برترین روش را مشورت کردن در اعمال می‌داند، این است که ما با راهنمایی افراد در حد مناسب و با توجه به شناخت مشکل و ریشه‌یابی آن در صدد رفع آن مشکل بر می‌آییم.

وی در ادامه افزود: در این راستا نباید کاری انجام دهیم که بدون آگاهی مشکلی به مشکلات فرد افزوده شود و بدانیم در تمام کارها ما نیاز به مشاوره داریم.

سید مومنی در زمینه مشاوره در واحدهای آموزشی تصریح کرد: در واحدهای آموزشی با توجه به نیاز سنی نوجوانان این امر می‌تواند اثربخشی خوبی داشته باشد و من طی سال‌های متمادی فعالیت در این فرآیند مشاهده کردم که امر مشاوره می‌تواند در تصمیم‌گیری دانش‌آموزان از تاثیر بسزایی برخوردار باشد.

مشاور دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه (س) آموزش و پرورش اسلامشهر بیان کرد: در دوره دو ساله کرونا جهت مشاوره با دانش‌آموزان در فضای مجازی گروه‌هایی را تشکیل دادیم و با استفاده از نرم افزارهای تخصصی در فضای مجازی به طور مستمر با دانش‌آموزان و خانواده آنها ارتباط داشتیم و در کنار بحث مشاوره دانش‌آموزان توصیه‌هایی نیز برای دوره پساکرونا داشتیم و در مجموع در جریان امور آموزشی و مشکلات دانش‌آموزان قرار می‌گرفتیم.

وی تأکید کرد: روش مشاوره من به این صورت است که تا جایی که بتوانم در صدد رفع مشکلات افراد برخواهم آمد و آنها را حل می‌کنم، در غیر این صورت با استفاده از اساتید مشاوره منطقه هماهنگی‌های لازم را انجام داده و در کنار این موارد سعی خواهم کرد، به دانش‌آموزان کتاب‌های مرتبط را اهدا کنم و در نهایت با حضور در منازل آنها پیگیر حل مشکلات خانوادگی و تحصیلی آنها هم باشم.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار