آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو میدان نماز شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر گفت با بهینه‌سازی طرح و مهندسی ارزش، قریب به ۱۴۰ میلیارد تومان در هزینه ساخت ایستگاه مترو میدان نماز صرفه‌جویی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو میدان نماز شهرستان اسلامشهر

رضا قاسمی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر در سخنانی با ارائه گزارشی از احداث ایستگاه مترو میدان نماز اظهار کرد: ایستگاه میدان نماز در انتهای فاز یک مترو تهران اسلامشهر و در امتداد خط ۳ مترو تهران در حال اجراست و طراحی آن از سال ۹۱ آغاز و در سال ۹۳ طراحی ایستگاه برای اجرا به صورت یکپارچه مانند دیگر ایستگاه‌های خط ۳ مترو تهران مصوب شده است.

وی ادامه داد: با هدف بهینه‌سازی طرح، طراحی ایستگاه میدان نماز قبل از اجرا مورد بازنگری توسط کارشناسان متخصص و مشاوران قرار گرفت و ساخت ایستگاه در ۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع در دو طبقه به صورت Top Down (پوش و کند) یعنی از بالا به پایین اجرا خواهد شد.

قاسمی افزود: با انجام بهینه‌سازی طرح و مهندسی ارزش در زمینه خاکبرداری، آرماتوربندی، بتن‌ریزی، بهینه‌سازی و کاهش هزینه صورت گرفته به‌صورتی که بر اساس طرح مصوب قبلی در سال ۹۳ برآورد اجرای احداث ایستگاه میدان نماز ۳۲۹ میلیارد تومان بوده که پس از بهینه‌سازی طرح به ۱۹۰ میلیارد تومان رسید و با انتخاب پیمانکار با مبلغ ۲۲۴ میلیارد برای طرح قریب به ۱۴۰ میلیارد تومان در هزینه ساخت ایستگاه صرفه جویی می‌گردد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر به وجود کانال دره سیاه در ورودی شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت کانال آبی که از دره سیاه می‌گذرد و با بررسی‌های انجام شده مشخص شد مسیر آبراه با هسته مرکزی و موقعیت احداث ایستگاه میدان نماز تداخلی ندارد و کانال آب بالاتر از ورودی‌های ایستگاه است.

وی با بیان پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی حفر تونل مکانیزه نیز بیان کرد: از ابتدای سال جاری با ادامه حفر تونل که به ۴۳۰۰ متر رسیده است، تونل مترو ۱۰۷ میلیارد تومان هزینه دربرداشته که ۸۳ میلیارد آن به صورت نقد و تهاتر پرداخت و ۳۰ میلیارد تهاتر هم در حال قطعی شدن و پرداخت است و حفرتونل قطعه اول نیز از ابتدای سال ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه داشته که عمده آن از محل اعتبارات دولتی پرداخت شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: از آغاز کلنگ‌زنی مترو تاکنون ۳۵ میلیارد تومان در قطعه اول و ۳۶۰ میلیارد تومان هم در قطعه دوم تونل هزینه شده و برای ریل گذاری و روسازی و تجهیز مترو با برآورد هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی بایستی از اعتبارات ملی و دولتی استفاده شود.

وی افزود: آیین آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو میدان نماز با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز شنبه دوم بهمن 1400برگزار خواهد شد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار