مدیرآموزش و پرورش دماوند:

ضرورت برنامه‌ریزی سالانه‌ توسط مدیران مدارس براساس فرهنگ بومی

دماوند (پانا) - مدیر آموزش و پرورش دماوند گفت لازم است برنامه‌ریزی سالانه مدارس دماوند با توجه به موقعیت جغرافیایی مدارس، فرهنگ هر منطقه و تراکم دانش‌آموزی مد‌نظر قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت برنامه‌ریزی سالانه‌ توسط مدیران مدارس براساس فرهنگ بومی

به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش دماوند، نشست فصلی مدیران ابتدایی دهستان ابرشیوه بخش مرکزی دماوند به میزبانی دبستان دکتر سیدجمال السادات گوشه در روستای آیینه‌ورزان تشکیل شد.

در این نشست، زهرا طاولی مدیر آموزش و پرورش دماوند، سید مجید حسینی معاون آموزشی، عاطفه قزوینی کارشناس آموزش ابتدایی، سیده فائزه ساداتی راهبر تعلیماتی آموزشی منطقه و مدیران مدارس حوزه دهستان ابرشیوه حضور داشتند.

زهرا طاولی در این نشست در رابطه با کیفیت بخشی به آموزش و بصیرت و آگاهی مدیران، اهمیت آموزش در دوران ابتدایی، آگاهی و تسلط به سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب اسلامی، اهمیت نظارت آموزش و پرورش در سنین کودکی هر دانش‌آموز علی‌الخصوص ۷ سال اول کودکی و دوره اول ابتدایی، مباحثی را مطرح کرد.

مدیر آموزش و پرورش دماوند در خصوص لزوم توجه بر برنامه‌ریزی سالانه در هر واحد آموزشی و نظارت و ارزیابی پی در پی این برنامه، مواردی را بیان کرد و ‌گفت: توجه بر موقعیت جغرافیایی مدارس، جنسیت دانش آموزان، فرهنگ هر منطقه، تراکم دانش آموزی و قابلیت انعطاف پذیری با توجه به شرایط پیش آمده، از مواردی است که لازم است در برنامه‌ریزی سالانه‌ مدارس مد نظر قرار گیرد.

در ادامه، سید مجید حسینی معاون آموزشی، در مورد اهمیت تسلط همکاران بر آئین نامه اجرایی مدارس، آزمون آغازین در ابتدای سال تحصیلی و شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش آموزان نکاتی را بیان کرد و گفت: اهمیت خواندن و نوشتن و درک مطلب در مقطع ابتدایی، بررسی و تحلیل نتایج نیم سال اول در هر واحد آموزشی، از موارد قابل توجه در برنامه‌ریزی‌ها است.

لازم به ذکر است؛ در پایان جلسه نیز پس از طرح مسائل مربوط به مدارس توسط مدیران به هم اندیشی و ارائه راهکار در رابطه با این مسائل پرداخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار