جشن تکلیف؛ پذیرفتن عبودیت و بندگی

دماوند (پانا) - کارشناس قرآن و عترت اداره آموزش وپرورش دماوند، جشن تکلیف را جشن عبودیت و بندگی دانست که باعث بالابردن معلومات مذهبى و فرهنگى و ایجاد خاطره شیرین و معنوی برای مکلف‌ها، می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۶۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف؛ پذیرفتن عبودیت و بندگی

محمد بیات، کارشناس قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش دماوند در گفت وگو با پانا گفت: جشن تکلیف یک اتفاق مهم در زندگی افراد و آغاز راهی برای حرکت در مسیر تعالی و سعادت انسان ها است بر اساس دستورهای دینی، دختران و پسران مکلف لازم است واجبات دین اسلام را انجام داده و از محرمات دوری بجویند.

وی ادامه داد: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان نسبت به سن تکلیف پدران، مادران، اولیا و مربیان مهمترین نقش را بر عهده دارند تا آگاهی‌های دینی آن‌ها افزایش یابد و در این راه دچار خطا و اشتباه نشوند.

کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش دماوند اضافه کرد: والدین باید حواسشان باشد که فرزندانشان را از سنین پایین‌تر و با مهربانی و دادن هدیه‌های متفاوت به نماز خواندن تشویق کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته جشن تکلیف به صورت کاملا مجازی برگزار شد اظهار کرد: خاطره جشن تکلیف، یک خاطره شیرین تربیتى و معنوى است. خوب است در مدارس زمینه‌ای فراهم شود که دانش‌آموزانی که سال قبل جشن تکلیف آن‌ها مجازی برگزار شد برایشان جشن کوچکی گرفته شود.

بیات تصریح کرد: این جشن در روز ولادت حضرت زهرا(س) به صورت هماهنگ در مدارس شهرستان دماوند برگزار می شود؛ مدارس می‌توانند برای اجرای این جشن از ظرفیت مساجد و امامزاده‌ها نیز استفاده کنند.

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار