مربی بهداشت دبستان نرگس آموزش و پرورش دماوند:

تضمین سلامت و رشد کودکان با تغذیه سالم

دماوند (پانا) - مربی بهداشت دبستان نرگس آموزش و پرورش دماوند می‌گوید تغذیه صحیح و مناسب برای کودک، سلامت و رشد او را تضمین می‌کند؛ کودکی که تغذیه کافی و کامل نداشته باشد نه تنها سلامت جسمانی و ذهنی او به خطر می‌افتد بلکه سیستم ایمنی بدنی‌اش نیز آسیب‌پذیر و ضعیف می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۷۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تضمین سلامت و رشد کودکان با تغذیه سالم

شبنم زمانی، مربی بهداشت دبستان نرگس آموزش و پرورش دماوند در گفت و گو با پانا گفت: تغذیه مناسب در حفظ سلامتی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان نقش چشمگیری دارد.

وی با اشاره به تغذیه نامناسب که در بین دانش‌آموزان رواج پیدا کرده و علاقه شدید آن‌ها به غذاهای فست‌فودی اظهار کرد: خانواده‌ها باید تغذیه کودکان را بسیار جدی بگیرند و به شیوه های مختلف آنها را تشویق و ترغیب کنند تا غذاهای مناسب رشدشان را طلب کنند.

وی تصریح کرد: امروزه دانش‌آموزان با عدم تحرک و نداشتن بازی‌های حرکتی مواجه هستند و نداشتن تغذیه مناسب هم، بر سلامتی و یادگیری دروس آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

زمانی عنوان کرد: اکنون که مدارس به سمت حضوری شدن می‌روند، لازم است تا به مصرف صبحانه و میان وعده آن‌ها بیشتر توجه شود زیرا درس‌هایی که به تفکر و اندیشه نیاز دارند با گرسنگی و سوء تغذیه، یادگیری در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مربی بهداشت بر اهمیت میان وعده به عنوان یک فرصت عالی برای قرار دادن برخی مواد مغذی در رژیم غذایی کودکان تاکید کرد و گفت: سالم‌ترین میان وعده برای کودکان، خوراکی های خانگی است. میوه های تازه در هر فصل ، ساندویچی از پنیر و گردو یا تخم‌مرغ، استفاده از سبزیجاتی مانند خیار، هویج ومیوه های خشک مانند کشمش و خرما بهترین گزینه برای تغذیه میان وعده کودکان دبستانی است.

وی در پایان بار دیگر بر اهمیت صبحانه بر عملکرد یادگیری و تاثیر آن در افزایش حافظه دانش‌آموزان، تاکید کرد و از خانواده‌ها خواست که در هیچ شرایطی وعده صبحانه را از برنامه غذایی کودکان حذف نکنند.

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار