در نشست مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌ها و مناطق شهر تهران با عوامل فیلم مرد نقره‌ای مطرح شد؛

یک فریم تصویر، می‌تواند ازهزاران واژه تاثیرگذارتر باشد

 تهران (پانا) -طراح و ایده پرداز فیلم «مرد نقره‌ای» با اشاره به اهمیت رسانه و سینما در دنیای امروز و جایگاه آن در جریان سازی تاکید کرد، عالمان علم ارتباطات معتقدند که یک فریم تصویر، می‌تواند ازهزاران واژه تاثیرگذارتر باشد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
یک فریم تصویر، می‌تواند ازهزاران واژه تاثیرگذارتر باشد

نشست هم اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی با عوامل فیلم مرد نقره‌ای در کانون سلمان فارسی منطقه ١٠ تهران برگزار شد. در این نشست که با حضور مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌های البرز، اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، قزوین، قم و مدیران مناطق شهر و شهرستان‌های تهران تشکیل شد، پس از پخش فیلم مرد نقره‌ای، تعدادی از عوامل ساخت فیلم و مدیران سازمان دانش‌آموزی، درباره فیلم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدا غلامعلی ارغوانی،؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٠ شهر تهران پس از خوش‌آمد گویی به مهمانان جلسه، گفت: «فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در حوزه فرهنگی و اجتماعی بسیار مفید است. از سویی دیگر، یکی ازاهداف تشکیل سازمان دانش‌آموزی توجه به مباحث ساحت‌های شش گانه در آموزش و پرورش است. ما به عنوان مسئولان آموزش و پرورش، نقش مهمی در تربیت اجتماعی فرزندان ایران داریم. در همین راستا دانش‌آموزان باید با مسئولیت‌های اجتماعی‌شان در آینده آشنا شوند و در این مسیر گام بردارند.»

وی افزود: «باید به دنبال راهکارهایی باشیم تا بتوانیم زمینه سازآشنایی نسل جوان، با ارزش‌های ملی، فرهنگی و اسلامی کشور عزیزمان ایران باشیم و در این ارتباط می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها و تلویزیون و فیلم‌های مرتبط با محورهای ذکر شده استفاده مناسب کرد.»

در ادامه علی عبدی ده سرخی، طراح و ایده پرداز فیلم «مرد نقره‌ای» با اشاره به اهمیت رسانه و سینما در دنیای امروز و جایگاه آن در جریان سازی برای تحقق سیاست‌ها واهداف قدرت‌های بزرگ، به تشریح دغدغه‌های خود و همکارانش در راستای پر کردن فضای خالی فرهنگی و تبیین سینمایی ایده‌هایی همچون تقویت هویت ملی و تولید ملی و... پرداخت و از دلایل روی آوردن به ساخت اثری با این محتوا سخن گفت.

او با اشاره به تاثیرگذاری بالای فیلم و تصویر گفت: «عالمان علم ارتباطات معتقدند که یک فریم تصویر، می‌تواند ازهزاران واژه تاثیرگذارتر باشد. ما در این راستا، خواستار حمایت افراد تاثیرگذار و نهادهایی همچون آموزش و پرورش، از آثار هنری و نمایشی شد که هدفشان پاس داشتن ارزش های اسلامی و ارج نهادن به هویت و نمادهای ملی، همچون پرچم است.»

وی در پایان افزود: «نباید اجازه دهیم که خلاء نمایشی و سینمایی را دیگر کشورها پر کنند. در این ارتباط، ما دست یاری به سوی نهادهای آموزشی و پرورشی همچون سازمان دانش‌آموزی دراز می‌کنیم.»

در ادامه این نشست، مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌های شرکت کننده و مناطق شهر تهران، به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. در مجموع حاضرین در جلسه، ضمن استقبال از فیلم مرد نقره‌ای، بر این امر تاکید کردند که شرایط و تسهیلاتی فراهم شود تا این فیلم در مدارس برای همه دانش‌آموزان و حتی خانواده‌های آن‌ها نمایش داده شود. همچنین بر نمایش آن در روستاها و شهرهای دور افتاده نیز تاکید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار